مقالات

معنی نماد ها در زیورآلات نقره

معنی نماد ها در زیورآلات نقره

معنی نماد ها در زیورآلات نقره

معنی نماد ها در زیورآلات نقره: در این فصل نیز مانند بسیاری از فصل‌های دیگر، مد تغییری برای جنبه‌های معنوی پیدا کرده است. دیگر کافی نیست که با تکه های زیبای جواهرات به سادگی اکسسوری کنید ،زیورآلات باید «معنی» داشته باشند! بنابراین، اجازه دهید کمی در مورد معنای نمادهای جواهرات تحقیق کنیم.ما شاهد هجوم نمادهای باستانی هستیم که مچ و گردن را در حلقه ها، دستبندها و گردنبندها تزئین می کنند. ولی آن کلا چه معنی می دهد؟

خوب، ما اینجا هستم تا به شما بگوییم که واقعاً معنایی در پشت این نمادهای مرموز وجود دارد، چیزی بسیار عمیق تر از اینکه فقط در فید اینستاگرام شما خوب به نظر برسید. بنابراین اگر به درک این موضوع علاقه دارید که چرا همه به طور ناگهانی کریستال ها و هلال ماه را به گردن خود می اندازند، ادامه این مطلب از فروشگاه نقره حامدی را مطالعه کنید.

سنگ تولد

من همیشه مجذوب ایده سنگ های تولد و ارتباط آنها با هر ماه هستم.سنگهای ماه تولد بر اساس طالع بینی نجومی و برگرفته از فرهنگ های مختلفی است که امروز هر سنگ نماد متولد یک ماه از سال می باشد. البته هر ماه دارای سنگهای متفاوتی هست. آنها می توانند راهی عالی برای نشان دادن کسی که به او اهمیت می دهید باشد. مانند هدیه دادن به محبوب خود با یک چشم بد در ماه اوت، زیرا سنگ آن پریدوت است، طلسمی برای محافظت! سنگ های تولد چیزی بیش از تکه های زیبای جواهرات هستند. آنها معانی عمیقی دارند که قدمت آن به قرن ها قبل می رسد. به عنوان مثال، یاقوت کبود نشان دهنده وفاداری و اعتماد است، در حالی که یاقوت سرخ نشان دهنده شجاعت و قدرت است. این تقریباً جادویی است که چگونه این نمادها از نسلی به نسل دیگر اهمیت زیادی دارند.

گردنبند نقره زنانه رزگلد صدفی شیک و خیلی زیبا مدل KE C3 R

صدف 

صدف‌ها که تصور می‌شود نمادی از رفاه و سرنوشت هستند، بهترین راه برای تجسم آینده‌ای موفق هستند. جواهرات صدف دریایی همچنین برای هر کسی که به اقیانوس علاقه دارد یک وسیله جانبی عالی است!

گردنبند مجلسی نقره زنانه بال فرشته مدل KIC B1

بال فرشته

بال فرشته بسیار خاص و نمادی از فرشتگان است. نماد بال فرشته در زیورآلات، سمبل محافظت، پاکی، شجاعت، شادی، امید، ایمان، و هماهنگی عاشقانه و است. اعتقاد بر این است که فرشتگان در بهشت ​​ساکن هستند و گفته می‌شود هر کسی برای خود یک فرشته نگهبان دارد. دلیل استفاده از بال فرشته برای هر فردی متفاوت است.همچنین نماد بال فرشته در زیورآلات، دیدگاه جالبی به زندگی می‌دهد و وقتی با بال‌های فرشته اوج می‌گیریم می‌توانیم به سفر زندگی خود نگاه کنیم و احساس محافظت و قدرت کنیم. این کار به ما امید و قدرت می‌دهد تا فراتر از ناکامی‌های زندگی حرکت کنیم. موقع استرس، سردرگمی و ترس، بال‌های فرشته به ما یادآوری می‌کنند که ما تنها نیستیم و از ما محافظت می‌شود. در زیورآلات، این بال‌ها گاهی اوقات کاملاً پهن و آماده پرواز هستند، در حالی که گاهی این بال‌ها به سمت پایین طراحی میشوند.

آویز ساعت نقره زنانه طرح پروانه مدل ZE B1

پروانه

پروانه نماد دگرگونی و تولد دوباره است، اما این تنها نقش جواهراتی نیست که این مفاهیم را نشان می دهد. معنای نمادین پروانه در بیشتر فرهنگ ها، صرف نظر از زمان، مشابه است و بیشتر با روح مرتبط است. اسطوره ها و افسانه های فرهنگی، پروانه را به عنوان نماد دگرگونی به دلیل دگردیسی چشمگیر آن از کاترپیلار، تا گل داودی و در نهایت، پروانه، مورد احترام قرار می دهند.

پروانه ها همچنین نماد بهار، یک زمان جشن سال، و مظهر زیبایی از تقارن، الگو، رنگ و شکل هستند. اعتقاد بر این است که کمال بالنده پروانه ها قلب را سبک می کند و عشق و روابط را تقویت می کند.در فرهنگ چینی، پرواز دو پروانه با هم نماد عشق است. همچنین معمولاً اعتقاد بر این است که وقتی یک پروانه روی شما فرود می آید به معنای خوش شانسی است. در برخی از افسانه ها، پروانه خواب و رویا را تقویت می کند. در برخی دیگر نمادی از باروری زنانه است.
پروانه ها اغلب نشان دهنده جشن ها، عروسی ها، زندگی و سفرها هستند. آنها یادآوری می کنند که زندگی چقدر می تواند زیبا و شکننده باشد و اهمیت قدردانی و سپاسگزار بودن برای هر لحظه.

نیم ست زنانه مجلسی نقره حامدی مدل NI E11

دایره

دایره یکی از باستانی ترین نمادهای موجود در جواهرات است که نشان دهنده ابدیت، تمامیت و کمال است. طبیعت بی پایان آن، آن را برای گروه های عروسی و حلقه هایی که نشان دهنده تعهد و عشق ابدی هستند، مانند حلقه نامزدی یا نماد بی نهایت، محبوب کرده است. همچنین می‌تواند چرخه زمان یا مدار سیارات را نیز نشان دهد.

بسیاری از افراد معتقدند که دادن آویز دایره، نماد عشق ابدی است. البته، انگشتر و حلقه بهترین نمادهای شناخته شده دایره در جواهرات هستند. همچنین به کسانی که آن را می پوشند یادآوری می کند که شادی واقعی به جای منابع بیرونی در درون خود ما نهفته است چیزی که همه ما می توانیم از یادآوری هرازگاهی از آن بهره مند شویم!

نیم ست ساده و مجلسی نقره زنانه مدل NI F2

مثلث

این نماد معنای عمیق تری نسبت به یک شکل سه وجهی دارد که از کلاس هندسه تشخیص می دهید. در مسیحیت مثلث ها نشان دهنده تثلیث پدر، پسر و روح است. نماد مثلث بسته به نوع معانی مختلفی دارد. گاهی اوقات به مثلث متحرک رو به بالا تیغه می گویند. این نماد آرزو یا قیام، نیروی مردانه و آتش است. مثلث نشان دهنده آرزو، افزایش نیرو و اصالت مرد است. مثلث رو به پایین گاهی اوقات به عنوان جام نامیده می شود. این نماد آب (همانطور که به سمت پایین جریان می یابد)، فیض بهشت ​​و رحم است. این یکی از باستانی ترین نمادهای الهه زنان است. دوگانگی مثلث یک زیورآلات عالی را ایجاد می کند زیرا می توانید آن را مطابق با روحیه خود تغییر دهید.

انگشتر نقره زنانه مجلسی مدل RI T3 با نگین های اتمی درجه یک شیک و زیبا طرح آغوش

کلاداگ

حلقه کلاداگ (به ایرلندی: fáinne Chladaigh) نمادی جاودانه از عشق و وفاداری است و داستان آن امروزه مانند قرن ها پیش فریبنده است.جای تعجب نیست که نسخه نقره ای استرلینگ با طرح شبدری نمادین آن تا این حد محبوب شده است! یک حلقه سنتی ایرلندی است که نشان دهنده عشق، وفاداری و دوستی است ( قلب نشان دهنده عشق، تاج نشان دهنده وفاداری، و دست ها نشان دهنده دوستی است. حلقه Claddagh را می‌توان به روش‌های مختلف برای نشان دادن وضعیت رابطه با پوشنده پوشید. این قطعه جواهرات زیبا در هر انگشتی خیره کننده به نظر می رسد و حامل پیامی فوق العاده قدرتمند برای کسانی است که آن را می پوشند :زندگی در دوستی، عشق و وفاداری. راهی عالی برای نشان دادن تعهد و وفاداری خود به شخص خاص!

انگشتر نقره زنانه مجلسی کوکتل مدل RI B82

حلقه کوکتل

حلقه کوکتل یکی دیگر از جواهرات محبوب با نمادهای غنی است.حلقه های کوکتل معمولاً بسیار بزرگتر از حلقه های معمولی هستند ، سه بعدی هستند وبا بسیاری از سنگهای رنگی و یا الماس های کوچکتر طراحی شده اند. آنها اغلب حاوی سنگهای قیمتی بزرگ به عنوان محور اصلی هستند که با رنگها و برشهای برجسته ای از هم متمایز می شوند. این حلقه بیانیه جسورانه داستانی برای گفتن دارد. زنان آزاد شده برای اولین بار در دوران ممنوعیت در ایالات متحده به عنوان نشانه ای از فمینیسم و ​​استقلال، حلقه های کوکتل می پوشیدند. آن‌ها دارای طرح‌های بزرگ و سنگ‌های قیمتی هستند که کاملاً تأثیرگذار هستند. به طوری که اغلب از آنها به عنوان حلقه‌های لباس یا حلقه‌های رسمی یاد می‌شود. زیور آلات مناسب برای هر زن با اعتماد به نفسی که به دنبال بیان فردیت خود است!

گل سینه نقره زنانه طرح گل بنفشه مروارید خور مدل OE Y3 R

گل ها

گل ها نمادی از ظرافت، زیبایی، ظرافت و معصومیت و همچنین وفاداری به یک دوست یا یکی از عزیزان هستند. اگر می‌خواهید به کسی نشان دهید که از او قدردانی می‌کنید، یک جواهر با الهام از گل هدیه دهید.

صلیب

صلیب نماد خیلی چیزهاست.این به بهترین لوازم جانبی مد تبدیل شده است. اما معنای اصلی آن را فراموش نکنیم: موفق باشید و آرامش. و منظورم این است که واقعاً چه چیز دیگری می توانید بخواهید؟ نشانه ای از ایمان به مسیحیت یا پیام امیدواری با چهار نکته اصلی – احتمالات بی پایان هستند! به علاوه، اگر احساس خوش شانسی بیشتری می کنید (یا فقط به چند لایک بیشتر در اینستاگرام نیاز دارید)، اضافه کردن علامت صلح نیز یک گزینه است. جواهرات صلیب که در درجه اول به عنوان نماد مسیحی ایمان، امید و عشق دیده می شود، تصور می شود که محافظت و راحتی را برای پوشنده آن فراهم می کند و هدیه بزرگی برای کسی است که به نقطه عطفی در ایمان خود رسیده است.

انگشتر ست زنانه و مردانه نقره رزگلد مدل RE B59 X

حلقه نامزدی

حلقه های نامزدی نمادی جاودانه از عشق و تعهد هستند. آنها نشان دهنده قصد زوج برای ازدواج هستند و به طور سنتی توسط یک شریک به دیگری در طول یک خواستگاری داده می شوند. اعتقاد بر این است که این سنت از خانواده های رومی سرچشمه گرفته است، که حلقه های سنگ های قیمتی را به عنوان توافقی برای ازدواج های ترتیب داده شده بین جوانان رد و بدل می کردند. در سال 1477، آرشیدوک ماکسیمیلیان اتریش اولین کسی بود که به عروس خود، مریم بورگوندی، حلقه نامزدی الماس داد که نمونه ای برای نمادهای جواهرات امروزی است.

چشم شیطانی

من مطمئن هستم که شما آن را دیده اید!  چشم شیطان. این یک نماد قدرتمند برای محافظت در برابر نیروهای شیطانی است و قرن هاست که وجود داشته است. این چشم آبی که منشا آن یونان و روم باستان است، از مینا یا سنگ های قیمتی ساخته شده است. اغلب در جواهرات حمسا استفاده می شود و معنای عمیقی دارد. برای جلوگیری از بدشانسی و جذب خوش شانسی! پوشیدن گردنبند چشم بد می تواند به شما قدرت و آرامش بدهد زیرا می دانید که رفاه شما محافظت می شود. بنابراین اگر به دنبال آن هستید. برای چیزی خاص با اهمیت معنوی، چرا یکی را امتحان نکنید؟ پشیمان نخواهید شد!

گردنبند نقره زنانه طرح گل مدل KEC S7

شبدر چهار برگ

شبدر چهار برگ برای قرن ها نماد شانس بوده است.اعتقاد بر این است که هر کسی که یکی را پیدا کند برای خوشبختی مقدر است. چهار برگ نشان دهنده ایمان، امید، عشق و شانس است. جای تعجب نیست که به یک نماد در طراحی جواهرات مدرن تبدیل شده است. این سمبل ساده و در عین حال قدرتمند چه به عنوان یک آویز و چه به عنوان دستبند جذاب استفاده شود، شانس لازم را به صاحبش خواهد داد!

بعلاوه، با ریشه های محکم خود در فرهنگ و سنت ایرلندی، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال گنجاندن استعداد سلتیک در ظاهر خود هستند. هچنین گمان می رود جواهرات چهاربرگی شبدر برای کسانی که از آن استفاده می کنند، خوشبختی، خوشبختی، خوش شانسی و برکت می آورد. اگر کسی می خواهد چیز جدید و ماجراجویی را امتحان کند، یک تکه زیبا از جواهرات چهاربرگی شبدر را به او هدیه دهید تا به او بگویید “موفق باشید!”

گردنبند زنانه نقره طرح دست مدل KEC B32 R

حمسه 

این نماد محافظت از قرن ها پیش وجود داشته است و بسیاری از مردم هنوز آن را دارای قدرت محافظتی در برابر شیطان می دانند. گفته می شود که حمسه که به نام دست فاطمه یا دست مریم نیز شناخته می شود، از کسانی که جواهرات آن را می پوشند از آئین هارا محافظت می کنند در غیر این صورت به عنوان چشم شیطان شناخته می شود. اعتقاد بر این است که پوشیدن جواهرات حمسا می تواند با خوش شانسی، عشق، سلامتی و ایمنی از آسیب همراه باشد.

اکسسوری حمسا یکی از بزرگترین ترندهای مد در حال حاضر است. جواهرات همسا با طرح کف دستی خود به راحتی قابل شناسایی است. قدمت این نماد به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و اعتقاد بر این است که دارای قدرت محافظتی است. کلمات hamsa در عربی به معنای “پنج” است و به ارقام روی دست اشاره دارد. نماد Hamsa شناخته شده است و اعتقاد بر این است که در برابر چشم بد، که یک خیره انتقام جویانه است که باعث بیماری، مرگ یا بدشانسی می شود، دفاع می کند. این نماد همچنین می تواند نشان دهنده قدرت و برکت باشد.

مدال طرح قلب رزگلد نقره زنانه مدل MI B8

قلب

نماد قلب روشی زیبا برای ابراز عشق و محبت است. قرن ها است که به عنوان نماد تعهد بین دو نفر یا حتی فقط دوستی استفاده می شود. سمبل قلب می تواند شادی را به ارمغان بیاورد بدون توجه به اینکه برای چه کسی در نظر گرفته شده است. در جواهرات، این طرح کلاسیک به دلیل طنین احساسی و زیبایی شناسی لذت بخش، هرگز از مد نمی افتد. چه در گردنبند، دستبند، انگشتر یا گوشواره باشد، قلب ها همیشه مطمئناً لبخند را بر لبان کسی می نشانند. یک قطعه جاودانه مانند این برای بیان احساسات خود بدون گفتن زیاد عالی است، صرف نظر از اینکه خودتان آن را می پوشید یا هدیه می دهید!

بی نهایت

بی نهایت نماد زیبایی است و دادن آن به عنوان یک جواهر بسیار معنادار است.این به خوبی نشان می دهد که چقدر برای کسی در قالب یک پیوند ابدی اهمیت می دهید.طبیعت بی انتها آن عشق و تعهد بی پایان شما را منعکس می کند. چیزی که هرگز پایان نخواهد یافت! من مطمئن هستم که هر کسی که این هدیه را دریافت کند خوشحال خواهد شد که بداند بدون قید و شرط دوستش دارد. هیچ چیز کاملا شبیه آن وجود ندارد!

حرف اول نام ها

جواهرات با حروف اولیه راهی کلاسیک و جاودانه برای نشان دادن کسانی است که دوستشان دارید. بیش از 85 درصد از مردم  حداقل یک قطعه جواهرات حرف اولیه اسم ها دارند. از گردنبند گرفته تا حلقه.این یک راه آسان و شیک برای نشان دادن قدردانی از خانواده یا شخص خاص بدون نیاز به بیان آن با کلمات است. این قطعات را می توان با حروف اول جداگانه سفارشی کرد تا هر مورد منحصر به فرد و صمیمی باشد.چه راهی بهتر از داشتن یک گردنبند اولیه زیبا برای احترام به عزیزانتان؟

مجموعه جواهرات ما را مشاهده کنید سایت فروشگاه نقره حامدی

گردنبند ظریف نقره زنانه مدل KEC B34

کلید

کلید بسیار نماد معناداری است و پوشیدن آن به دور گردن می تواند بسیار خاص باشد.این یک نمایش نمادین از دانش، موفقیت و آزادی است. هدیه ای عالی برای دادن به کسی که دوستش دارید. بعلاوه، خطوط ساده و طراحی شیک آن، حسی پیچیده را به هر لباسی اضافه می کند. هنگام طراحی این قطعه جواهرات بی انتها، امکانات بی پایان است. چه چیزی کلاسیک یا مد روز را انتخاب کنید، پوشیدن کلید دور گردن همیشه چیز خاصی خواهد بود.

نشان صلح

این نماد قدرتمندی برای فعالیت های ضد هسته ای است و هر کسی که آن را بپوشد می تواند در مورد موضع خود در مورد جنگ اظهار نظر کند. من فکر می‌کنم پوشیدن جواهرات معنادار مهم است و به ایجاد مکالمات، اشتراک‌گذاری ایده‌ها کمک می‌کند.جواهراتی که با این طرح نمادین مزین شده است مطمئناً مورد تحسین دوستان و غریبه ها قرار خواهد گرفت. بیایید با استفاده از این نماد مدرن معترضان ضد صلح هسته‌ای، حمایت خود را از خلع سلاح هسته‌ای نشان دهیم!

حلقه (همچنین به “دایره” در بالا مراجعه کنید)

حلقه ها نشان دهنده عشق ابدی، کمال، تمامیت و بی نهایت هستند. آنها برای قرن ها نمادی از این ایده ها بوده اند، بنابراین در مورد حلقه های نامزدی یا ازدواج انتخابی عالی دارند.جای تعجب نیست که حلقه‌های ابدیت نیز محبوب شده‌اند: چه کسی نمی‌خواهد چیزی بپوشد که نشان دهنده پیوند ابدی است؟ بنابراین اگر به دنبال حلقه ای با معنای عمیق در پشت آن هستید، به دورتر از دایره و تمام آن نگاه نکنید!

گردنبند نقره زنجیری نقره حامدی مدل KES B6 و طرح ماه و ستاره (آی اولدوز)

نماد ستاره

ستاره ها سرنوشت ما را می دانند.نشانه های ستاره مانند نقشه راه زندگی ما هستند. هر یک از ما تحت یکی از دوازده علامت زودیاک متولد شده ایم و آنها قدرت زیادی بر ما دارند. اعتقاد بر این است که این نمادها می توانند به ما بگویند که ما واقعاً در سطح عاطفی چه کسی هستیم و نحوه تفکر، احساس و عمل ما را آشکار می کند. طالع بینی بینشی از شخصیت ما می دهد و به ما در تصمیم گیری در زندگی کمک می کند. آنها سرنخ هایی را ارائه می دهند که چرا بعضی چیزها در زمان های خاص اتفاق می افتد یا نمی افتد.

ما می توانیم از آویزهای علامت ستاره خود به عنوان یادآور آنچه در پیش داریم  شادی ها، غم ها، موفقیت ها و شکست هایی که هر روز به همراه دارند، استفاده کنیم. این قطعات زیبا از جواهرات نماد امید و قدرت است. مهم نیست کجا می روید، فال شما در آنجا شما را دنبال می کند.

بردن یک تکه جواهرات علامت ستاره با خود می تواند تنها چیزی باشد که در لحظات چالش برانگیز زندگی آرامش را به ارمغان می آورد. حتی ممکن است راهنمایی هایی را برای یک نتیجه موفق ارائه دهد!

ماه

ما اغلب ماه را نمادی از رمز و راز، انرژی زنانه و تغییرات چرخه ای می بینیم. ماه نشان دهنده زمان و گذشت ماه ها است و به ما کمک می کند تقویم را پیگیری کنیم. ما ماه را با جزر و مد مرتبط می کنیم که با فازهای ماه بالا و پایین می شود. برخی این را نمادی از جزر و مد زندگی تعبیر می کنند.

در این مقاله عکس هایی استفاده شده که محصولاتش در گالری حامدی موجوده کافیه روی عکس محصول کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید