مقالات

انواع سنگ عقیق

انواع سنگ عقیق

انواع سنگ عقیق : سنگ عقیق در تمام سایه های مختلف آبی، قرمز، بنفش، سیاه، سبز، قهوه ای، صورتی و غیره وجود دارد. هر سنگ نیز با نقوش منحصر به فردی بر روی سطح خود تزئین شده است. با چنین تنوع رنگی عقیق برای قرن ها همیشه بسیار محبوب بوده است. تنوع رنگ ها و نقش ها به دلیل لایه بندی تدریجی کلسدونی و همچنین ایجاد حفره هایی است که به مرور زمان با کانی های دیگری مانند کریستال سنگ، هماتیت و غیره پر می شود.

در این مقاله از فروشگاه اینترنتی نقره حامدی اطلاعاتی در مورد انواع عقیق و خواص ذاتی هر نوع سنگ خواهید یافت.

عقیق توری آبی

این نوع عقیق دارای رنگ آبی روشن است که تسکین دهنده است و به شما اجازه می دهد در تعادل باشید. معمولاً این نوع عقیق دارای نوارهایی شبیه توری است. این سنگ بر چاکرای گلو که مسئول توانایی شما در بیان آزادانه افکارتان است، تأثیر می گذارد. یکی از خواص درمانی عقیق توری آبی، درمان گلو است.

 

عقیق بنفش

این سنگ دارای رنگ بنفش پر رنگ است. این می تواند به شما کمک کند نگرش و انرژی مثبت داشته باشید که بر کارایی شما در کار و سایر امور تأثیر می گذارد. این سنگ همچنین شما را قوی می کند و می توانید از سختی های مختلف زندگی عبور کنید. عقیق بنفش اغلب به عنوان طلسم برای محافظت از شما در برابر مشکلات مختلف استفاده می شود.

 

عقیق سبز

این نوع عقیق به فرد کمک می کند تا سریعتر تصمیم بگیرد و همچنین باعث افزایش نشاط و قدرت می شود، به خصوص در مواقعی که کمبود آن وجود ندارد. گفته می شود عقیق سبز برای پوشنده آن جسارت می آورد.

 

عقیق قرمز

عقیق قرمز می گویند اراده را تقویت می کند و انسان را هدفمندتر می کند. همچنین هاله انرژی منفی را پاک می کند و آن را پر از مثبت می کند. عقیق قرمز از دیرباز به دلیل توانایی آن در کمک به غلبه بر مشکلات در روابط عاشقانه شناخته شده است.

تصویر <yoastmark class=

عقیق صورتی

عقیق صورتی استرس را از بین می برد و به فرد کمک می کند احساس راحتی و امنیت کند. این سنگ برای بازسازی چاکرای قلب و همچنین برای درمان بیماری های قلبی استفاده می شود.

 

عقیق خزه

این سنگ سفید یا بژ دارای نقوش سبزی است که شبیه گیاهان به خصوص خزه است. عقیق خزه به هماهنگ کردن حالت درونی کمک می کند و انرژی های مردانه و زنانه را متعادل می کند. مناسب برای افرادی که تغییرات خلقی مکرر را تجربه می کنند. این سنگ بر چاکرای قلب تأثیر می گذارد، انسدادها را از بین می برد و به شما این امکان را می دهد که نسبت به دیگران کمتر کنترل و انتقاد کنید. عقیق خزه همچنین باعث افزایش عزت نفس می شود و انرژی بسیار آرام بخشی دارد و طبیعت را به شما یادآوری می کند.

عقیق دندریتی

به این نوع عقیق «سنگ فراوان» نیز می گویند. رنگ ماده معدنی قهوه ای یا سبز با اجزایی شبیه سرخس است. این سنگ به شما کمک می کند در هنگام مواجهه با کشمکش یا خصومت بالقوه از نظر عاطفی متمرکز و قوی بمانید. این سنگ به شما کمک می کند آرامش پیدا کنید.

عقیق آتش

عقیق آتشی عقیقی است با رنگ قرمز تیره، نارنجی یا قهوه‌ای، شبیه به شعله سوسوزن.این نوع عقیق برای دوره هایی از درون نگری مناسب است، زمانی که با مشکلات ریشه ای سروکار دارید که حل آنها مهم است.

عقیق بوتسوانا

به عنوان یک قاعده، عقیق بوتسوانا یک رنگ اصلی دارد، در حالی که بقیه آن را به قدری هماهنگ و یکنواخت تکمیل می کنند که تعیین رنگ غیرممکن است. اغلب در سایه های زیر رخ می دهد: صورتی، هلویی، یاسی، سفید، شیری، بژ، و غیره. این سنگ به افراد کمک می کند تا نه تنها سلامت خود را بهبود بخشند و بدن خود را تقویت کنند، بلکه بر موانع مختلف زندگی غلبه کنند، و همچنین به استقرار خود کمک کنند. روابط با عزیزان ترس و اضطراب را از بین می برد و به فرد اعتماد به نفس می دهد.

عقیق سیاه

عقیق سیاه سطحی مات و بدون رگه دارد. منظور از عقیق سیاه چیست؟ این عقیق این قدرت را دارد که به شما کمک کند تا به آرامش برسید، به خصوص در هنگام حملات خشم. همچنین می تواند انرژی منفی فرد را جذب کند و همه چیزهای منفی را جذب کند.

عقیق سفید

عقیق سفید نماد معنویت، خلوص و احساسات عالی است. سلامتی فرد را تقویت می کند، باعث آرامش و رفاه می شود و به فرد کمک می کند تا بر اضطراب ها و ترس های خود غلبه کند. رنگ سفید آن نیز آرامش و لذت را به ارمغان می آورد.

عقیق سنگی با بیش از 150 گونه است. گفته می شود که تمام عقیق ها سلامت، شادی و طول عمر را به ارمغان می آورند. برای سهولت در جهت گیری شما در انواع عقیق، یادداشتی با رنگ ها و خواص اولیه انواع عقیق تهیه کرده ایم.

جدول خواص انواع سنگ های عقیق 

رنگ خواص عقیق
عقیق توری آبی
آبی کمرنگ – آرام می کند و به شما اجازه می دهد در تعادل باشید.
– چاکرای گلو را تحت تأثیر قرار می دهد
عقیق بنفش
رنگ بنفش – می تواند به حفظ نگرش و انرژی مثبت کمک کند.
– شما را قوی می کند و قادر به پشت سر گذاشتن مشکلات مختلف در زندگی می باشد.
عقیق سبز
سبز – به شما کمک می کند سریعتر تصمیم بگیرید.
– نشاط و قدرت را افزایش می دهد.
– جرات می دهد.
عقیق صورتی
رنگ صورتی – استرس را از بین می برد؛
– به احساس راحتی و امنیت کمک می کند.
– چاکرای قلب را بازیابی می کند.
– بیماری های قلبی را درمان می کند.
عقیق قرمز
قرمز، شرابی – به تقویت اراده کمک می کند.
– فرد را هدفمندتر می کند.
– هاله را از انرژی منفی پاک می کند و انرژی مثبت را شارژ می کند.
– به غلبه بر مشکلات در روابط عشقی کمک می کند.
عقیق خزه
سفید یا بژ با الگوهای سبز – به هماهنگ کردن حالت درونی، متعادل کردن انرژی های مرد و زن کمک می کند.
– بر چاکرای قلب تأثیر می گذارد.
– عزت نفس را افزایش می دهد؛
– دارای انرژی آرام بخش و یادآور طبیعت است.
عقیق دندریتیک
قهوه ای یا سبز با اجزاء – به شما کمک می کند از نظر عاطفی متمرکز و قوی بمانید.
– باعث آرامش روحی می شود.
عقیق آتشین
قرمز تیره، نارنجی یا قهوه ای مناسب برای دوره های درون نگری، زمانی که با مشکلات ریشه ای سروکار دارید که حل آنها مهم است.
عقیق بوتسوانا
صورتی، هلو، ارغوانی؛ سفید، شیری، بژ و غیره – به ایجاد سلامتی و تقویت بدن، غلبه بر موانع مختلف زندگی و همچنین برقراری روابط با عزیزان کمک می کند.
– ترس و اضطراب را تسکین می دهد؛
– اعتماد به نفس می دهد
عقیق سیاه
سیاه مات – می تواند به آرامش کمک کند.
– می تواند انرژی منفی فرد را جذب کند.
عقیق سفید
سفید – سلامتی را تقویت می کند، صلح و رفاه می بخشد.
– به غلبه بر اضطراب و ترس کمک می کند.

2 دیدگاه در “انواع سنگ عقیق

  1. Mehdi گفت:

    سلام من خیلی عقیق دوست دارم واقعاعقیق به هرانسان ارامش میده

    1. امیر گفت:

      سلام بله همینطور هست

دیدگاهتان را بنویسید