مقالات

نگین اتمی چیست؟ و از چه جنس تشکیل شده است ؟

نگین اتمی چیست و از چه جنس تشکیل شده است

تفاوت نگین های اتمی با الماس؟

نگین اتمی چیست و از چه جنس تشکیل شده است ؟ در جواب باید گفت : نگین هایی اتمی که در نقره جات و طلاجات  استفاده میشود برخلاف الماس که در خود طبیعته ،توسط انسان ساخته شده . جنس این نگین ها از اتم های کربنی تشکیل شده است که در الماس طبیعی وجود دارد و مهمتر از این ، چینش این اتم ها در کنار هم  مانند  چینش الماس طبیعیه ، به همین خاطر هم این نوع نگین ها را اتمی می گویند .

نگین اتمی در آزمایشگاه های مخصوص طی فرآیند خاص و با فشار مصنوعی بالا ساخته شده و‌ با دستگاه یا ابزارهای دقیق به شکل های  گوناگونی برش داده میشوند . یکی از عوامل مهمی که کاربرد نگین های اتمی را در نقره و طلا بیشتر کرده این می باشد که قیمت نگین های اتمی به دلیل فروانی زیاد و در دست بودن بسیار پایین تر از سنگ اصل است و عامل دیگر ، درخشش نگین های اتمی هست که ۹۰ ٪ مشابه درخشش الماس های طبیعیه .

شفافیت الماس طبیعی و نگین های اتمی :

شفافیت الماس طبیعی و نگین های اتمی

اما شفافیت الماس طبیعی به علت وجود ناخالصی ها کمتره ولی نگین های اتمی به علت آزمایشگاهی بودن از شفافیت بیشتری برخوردارند . با اینکه درخشندگی و‌ بازتاب نور نگین اتمی  به درخشندگی الماس طبیعی نمیرسد اما ۸۰ درصد درخشندگی الماس را دارد . درخشش و بازتاب نور هم از لحاظ کیفیت و طیف رنگ مختلف هستند که با حروف A1 یعنی بی کیفیت ترین تا A5 با کیفیت ترین نگین های اتمی موجود در بازاره .

نگین های اتمی که در محصولات نقره حامدی استفاده شده  A5هست ، یعنی با کیفیت ترین نگین های اتمی که از لحاظ شفافیت و طیف رنگ ۹۰ درصد شبیه به جواهراند .

تفاوت سنگ زیرکونیوم با نگین اتمی :

علاوه بر سنگ اتمی از سنگ زیرکونیوم هم در نقره جات استفاده میکنند ، ولی چون سختی سنگ زیرکونیوم از سنگ اتمی کمتره احتمال خراشیدگی وجود دارد . به همین خاطر برای تولید یک محصول پایه جواهر اعلا از سنگ اتمی درجه یک یعنی A5 استفاده می شود .

دیدگاهتان را بنویسید