مقالات

چگونه یک دستبند نقره را تمیز کنیم؟

دستبند نقره زنانه مجلسی جواهری مدل BI E13

نحوه تمیز کردن دستبند نقره در خانه

دستبند نقره شما اکسید شده یا سیاه شده است؟ نمی دانید چگونه آن را تمیز کنید؟ این صفحه شما را راهنمایی می کند!

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، جواهرات نقره تمایل دارند درخشندگی خود را از دست بدهند و به مرور زمان سیاه میشوند. و درخشش خود را از دست می دهند. اما با این مقاله از فروشگاه جواهرات نقره حامدی می توانید به راحتی آن را برطرف کنید.

در واقع، این پدیده سیاه شدن کاملا طبیعی است،اکسیداسیون نقره در تماس با هوا. این اکسیداسیون اجتناب ناپذیر است، اما غیر قابل برگشت نیست. نگران نباشید، ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه دستبند خود را خیلی ساده به حالت نو بازگردانید.

ما بهترین نکات برای تمیز کردن دستبند نقره تان را در اینجا آورده ایم:

1) سرکه سفید و جوش شیرین

2) کوکاکولا

3) سس کچاپ

4) خمیر دندان

5) لیمو و روغن زیتون

6) آبجو

7) فویل آلومینیوم و نمک درشت

1) تمیز کردن دستبند با سرکه

برای این نکته بسیار قدرتمند، باید:

دستبند خود را در یک کاسه یا ظرف توخالی قرار دهید،سرکه سفید را بریزید تا روی دستبند را بپوشاند و یک قاشق غذاخوری جوش بی کربنات

بگذارید خیس بخورد سپس دستبند خود را با یک مسواک یا یک پارچه خوب بمالید.و در نهایت دستبند خود را با آب بشویید.

این دستور مخصوصاً برای نقره عیار موثر است.

2) چگونه دستبند نقره خود را با کوکاکولا تمیز کنیم؟

این روش احتمالا شما را شگفت زده خواهد کرد. در اینجا قصد داریم از یک محصول شگفت انگیز استفاده کنیم.

کوکاکولا علاوه بر نوشابه بودن، خواص پاک کنندگی شگفت انگیزی نیز دارد. تعداد کمی از مردم آن را می شناسند، اما کوکاکولا دارای خواصی شبیه به سرکه سفید از نظر رسوب زدایی، ضدعفونی کننده و مهمتر از همه دی اکسید کننده است.

بنابراین می توان از این نوشیدنی جادویی برای بازگرداندن درخشش به دستبند نقره ای خود استفاده کرد. برای این کار کافی است جواهرات خود را برای چند ساعت در کوکاکولا خیس کنید و تمام! از نتایج شگفت زده خواهید شد!

3) نحوه تمیز کردن دستبند نقره با سس گوجه فرنگی

هر چقدر هم که ممکن است تعجب آور به نظر برسد، سس گوجه فرنگی در صورتی که دستبند نقره شما اکسید شده باشد معجزه می کند.

اگر فقط چند تکه زیورآلات نقره برای تمیز کردن داشته باشید، این روش مفید خواهد بود. تکنیک به شرح زیر است:

چند قطره سس کچاپ را روی پارچه یا حوله کاغذی بمالید و به آرامی دستبند خود را بمالید.اگر لکه های دائمی وجود دارد، سس کچاپ را مستقیماً روی آن نواحی بمالید. 15 دقیقه صبر کنید تا سس گوجه فرنگی عمل کند. در انتها دستبند را دوباره با پارچه بشویید و با آبکشی کنید.

اگر دستبند شما دارای شکاف یا جاهایی است که دسترسی به آن سخت است، از مسواک نرم برای اثربخشی بیشتر استفاده کنید.

دستبند نقره زنانه

دستبند نقره زنانه طرح النگویی

4) تمیز کردن دستبند نقره با خمیر دندان

برای این روش تمیز کردن نقره، از خمیر دندانی استفاده کنید که خیلی ساینده نباشد. در واقع، خمیر دندان یک ماده تمیزکننده قوی است که عمدتاً برای دستبندهای نقره براق یا مات استفاده می شود. برای این روش:

مقدار کمی از خمیر دندان را روی پارچه یا دستمال کاغذی فشار دهید. به آرامی دستبند خود را با خمیر دندان روی پارچه بمالید. اجازه دهید دستبند به مدت 5 دقیقه روی آن بماند تا خمیر دندان عمل کند.سپس دستبند خود را با آب تمیز کنید. سپس دستبند نقره خود را کاملا تمیز و براق خواهید یافت!

5)تمیز کردن دستبند نقره با استفاده از لیمو و روغن زیتون

این روش یک تکنیک تمیز کردن ملایم است که برای دستبندهای نقره ای که کمی اکسید شده اند کار می کند. به این صورت که:

دستبند خود را با آب لیمو و چند قاشق غذاخوری روغن زیتون در یک کاسه آغشته کنید. بگذارید یک ساعت خوب عمل کند.دستبند خود را با آب بشویید سپس نتیجه را مشاهده کنید.اگر نتیجه قانع کننده نیست، دوباره با لیموترش شروع کنید یا از روشی استفاده کنید که ممکن است در این مقاله قوی تر باشد.

6)تمیز کردن دستبند نقره با آبجو

آبجو ممکن است انتخاب واضحی برای تمیز کردن نقره نباشد، اما کار می کند . در واقع، درست مانند سایر محصولات ذکر شده در این مقاله، آبجو یک اکسید کننده عالی است.برای این روش:

دستبند خود را در یک کاسه یا ظرف توخالی قرار دهید.به مقدار لازم آبجو اضافه کنید تا کاملاً روی دستبند را بپوشاند.حدود 10 دقیقه بگذارید تا عمل کند. دستبند نقره خود را با آب بشویید. اکنون می توانید نتیجه را ببینید!

7) تمیز کردن دستبند نقره با فویل آلومینیوم و نمک درشت

به آخرین روش برای تمیز کردن دستبند نقره می رسیم.این نکته بسیار مؤثر و بسیار ساده است، فقط به فویل آلومینیومی و نمک درشت نیاز دارید:

کاغذ خود را روی فویل آلومینیومی قرار دهید و نمک درشت اضافه کنید. دور دستبند خود و نمک درشت داخل فویل آلومینیومی را مانند یک فویل احاطه کنید.همه چیز را در یک قابلمه آب داغ فرو کنید و 10 دقیقه بجوشانید. فویل را بیرون بیاورید و بدون اینکه خود را بسوزانید، دستبند خود را بردارید. خواهید دید، نتیجه خیره کننده است!

ما آنچه را که باید در مورد تمیز کردن دستبند نقره خود بدانید، بیان کردیم. شما 7 نکته عالی ساده و موثر برای تمیز کردن دستبند خود را در خانه کشف کرده اید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقدام کنید. روش خود را انتخاب کنید، مراحل را به درستی دنبال کنید و دستبند نقره خود را مانند روز اولی که خریده بودید براق کنید.. درخشش اولیه آنها را بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید