مقالات

تفاوت نقره استرلینگ با نقره معمولی

سرویس نقره زنانه مجلسی نگین رنگی مدل SI F46

تفاوت نقره استرلینگ  با نقره معمولی

با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌شود که جواهرات خوب از هم اکنون تا سال 2025  نرخ رشد سالانه 8 تا 12 درصدی را تجربه کنند.در این راهنما، ما به شما کمک می‌کنیم تفاوت‌های نقره عیار در مقابل نقره معمولی را درک کنید تا بتوانید با اطمینان خرید کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید. ما در مورد انواع نقره، نکات خرید، مزایای نقره استرلینگ، تمیز کردن اقلام خود و نحوه بررسی کیفیت هنگام خرید جواهرات نقره بحث خواهیم کرد! اگر در حال خرید جواهرات هستید و می خواهید بدانید تفاوت نقره استرلینگ  با نقره معمولی چیست؟ ادامه مطلب از جواهرات نقره حامدی را بخوانید تا بیشتر بدانید.

نقره استرلینگ در مقابل نقره معمولی

اگرچه آنها اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، “نقره” و “نقره استرلینگ” معانی مختلفی در حوزه جواهرات دارند. در طول این مقاله از آنها به عنوان نقره خالص و نقره خالص یاد خواهیم کرد. نقره خالص نام دیگری برای نقره خوب است. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی دو نوع مختلف نقره را متمایز می کند.

نقره استرلینگ

در دنیای جواهرات خوب،  نقره استرلینگ  بیشتر از نقره خالص رایج است. دلیل این امر این است که نقره استرلینگ به دلیل ترکیب آلیاژی از دوام و استحکام بالاتری برخوردار است. نقره استرلینگ از 92.5% نقره و 7.5% سایر فلزات مخلوط شده با هم ساخته شده است.

آلیاژهای فلزی مورد استفاده در جواهرات می تواند شامل مس، روی، نیکل و نقره واقعی باشد. به دنبال عبارت “نقره عیار 925” باشید که روی آن مهر شده است تا مطمئن شوید که نقره واقعی است.

925 در مورد جواهرات به چه معناست؟

مهر 925 در داخل انگشتر شما نشان دهنده این است که آن از نقره است. به طور خاص، این بدان معنی است که 92.5٪ از فلز موجود در جواهرات نقره خالص است!

مزایای نقره استرلینگ

نقره ظریف فلزی مجلل و ارزشمند است، اما به دلیل دوام کم برای لوازم جانبی مد مناسب نیست. خلوص بالا آن را نسبتاً ضعیف، نرم و چکش خوار می کند. این بدان معنی است که یک حلقه نقره خالص می تواند به راحتی در اثر کوچکترین تماس با سطوح سخت تر در طول کارهای روزمره ما فرو رود.

یکی از مزایای اصلی این است که نقره استرلینگ دوام و استحکام بیشتری نسبت به نقره خالص دارد و آن را به گزینه ای عالی برای  لوازم جانبی با کیفیت تر تبدیل می کند .

نقره خالص

در حالی که ممکن است به دیدن جواهرات نقره خالص در فروشگاه های تخصصی عادت داشته باشید، اما به ندرت اتفاق می افتد. این به این دلیل است که اگرچه نقره 100 درصد ارزشمندتر از سایر مواد به نظر می رسد، اما نرمی آن، آن را برای ساخت جواهرات با کیفیت نامناسب می کند.

نقره خالص که گاهی به آن نقره خوب یا فقط نقره ساده می گویند، فلز گرانبهایی است که با نماد Ag در جدول تناوبی نشان داده می شود. استفاده از آن در سراسر تمدن بشری، آن را به یکی از مورد احترام ترین فلزات تاریخ تبدیل کرده است .دومین فلز پس از طلا! نشان محو نشدنی نقره در فرهنگ بین المللی نشان دهنده جایگاه آن به عنوان نماینده قدرتمند ثروت و رفاه است.

اگر به دنبال نقره خالص هستید، بهترین راه برای یافتن آن جستجو در میان اقلام آنتیک است.به ظروف تخت، بشقاب و کارد و چنگال فکر کنید. غیرعادی نیست که با ست های چای یا قهوه با نقره واقعی از نسل های گذشته روبرو شوید.

برای اینکه هر موردی نقره استرلینگ در نظر گرفته شود، باید 99.9٪ نقره خالص و فقط مقادیر کمی فلزات اضافی (حداکثر 0.01٪) داشته باشد.

معایب نقره خالص

نقره بسیار خالص برای ساخت جواهرات بسیار نرم است. نقره خالص نرم است، بنابراین اقلام ساخته شده با آن مستحکم نیستند و به راحتی آسیب می بینند. اغلب آن را با فلزات دیگر مخلوط می کنند تا نقره استرلینگ درست شود که برای ساخت جواهرات بهتر است زیرا سخت تر و بادوام تر است.

سرویس نقره زنانه مجلسی نگین رنگی مدل SI F46

سرویس نقره زنانه مجلسی نگین رنگی مدل SI F46

999 در مورد جواهرات به چه معناست؟

نقره‌ای که به‌عنوان خوب درج شده باشد، روی آن مهر خواهد بود. تمبر عبارت “99.9”، “0.999” یا “999” را نشان می دهد که به این معنی است که 99.9٪ نقره خالص است.

در برخی موارد، مانند عتیقه جات، تمبر ممکن است زیر درج یا اتصالات کریستالی پنهان شود.

کدام یک گران تر است؟

از آنجایی که نقره استرلینگ 92.5 درصد از نقره واقعی را تشکیل می دهد، ارزش آن بیشتر از اقلام نقره خالص است. با این حال، معیارهای دیگری مانند قدمت یا کیفیت ساخت جواهرات نقره نیز می تواند به ارزش کمک کند.

نقره خالص ممکن است بسته به سنی که آن را داشته باشد و قبلاً آن را در اختیار داشته است، بی‌ارزش تلقی شود!

نوسان بازار نقره و طلا استرلینگ می تواند غیرقابل پیش بینی باشد. با این حال، قیمت کلی نقره خالص در حدود 17 دلار در هر اونس برآورد شده است. اگرچه جواهرات شما ممکن است بازده سرمایه گذاری زیادی نداشته باشند، این ست  پر زرق و برق به دلیل محتوای بالای مواد با ارزش، می تواند مقدار بیشتری را به ارمغان بیاورد!

چرا نقره استرلینگ را به نقره خالص ترجیح می دهیم؟

نقره استرلینگ مجموعه ای از مزیت ها را نسبت به نقره خالص ارائه می دهد که قبلاً در مورد آنها صحبت شده است. اینها شامل استحکام و دوام بیشتر و همچنین انعطاف پذیری افزایش یافته است.

علاوه بر این، نقره استرلینگ نسبت به همتای خود مقرون به صرفه‌تر است و در عین حال طیف وسیع‌تری از محصولات موجود در بازار را نیز ارائه می‌دهد. در واقع، انتخاب نقره استرلینگ مزایای فوق العاده ای برای مصرف کنندگان علاقه مند دارد!

نکات خرید و بررسی کیفیت

هنگام جستجوی نقره استرلینگ یا نقره خالص، به تمبرهای 925 توجه کنید. این نشان می دهد که نقره استرلینگ جامد واقعی است.

با این حال، در جواهرات‌فروشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، می‌توانید قطعات ارزان‌تری را با لایه‌ای از روکش نقره بر روی سایر فلزات پایه مانند مس و برنج پیدا کنید. علاوه بر این، آبکاری طلای سفید ممکن است یافت شود که یک فلز پایه نقره را نیز می پوشاند!

چگونه می توانید آنها را از هم جدا کنید؟

برای  تفکیک آنها ، باید به چند نکته توجه کرد. جواهرات ساخته شده از نقره ممکن است اعداد 925 یا 999 را روی آن مهر نزنند. یعنی نقره جامد نیست. اگر جواهرات از فلزی ساخته شده باشد که اندازه آن قابل اندازه‌گیری نیست، مانند فولاد ضد زنگ، حتی اگر روی آن آبکاری نقره وجود داشته باشد، اندازه‌گیری نمی‌شود.

اگر جواهراتی بدون مهر پیدا کردید، احتمالاً مواد متفاوتی است یا فقط روی فلز ارزان دیگری مانند مس آبکاری شده است.

می خواهید به سرعت و با دقت تشخیص دهید که یک کالا از نقره خالص است یا نه؟ از آهنربا استفاده کنید. نقره خالص مغناطیسی نخواهد بود در حالی که نقره استرلینگ مغناطیسی خواهد بود. با این وجود، می تواند به طور بالقوه فقط فولاد ضد زنگ باشد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد رنگ است. به عنوان مثال، فولاد ضد زنگ به اندازه نقره استرلینگ درخشان و سفید روشن نیست. هر دو فلز را می توان جلا داد، با این حال، دومی با انعکاس مقدار بیشتری از نور ارزشمندتر باقی می ماند.

همچنین هنگام ضربه زدن به دو فلز به یکدیگر یا با ناخن خود می توانید بین آنها تمایز قائل شوید. نقره استرلینگ باید زمینی بالاتر از فولاد ضد زنگ داشته باشد.

انگشتر نقره مردانه نگین سیاه شیک مدل REM R106

انگشتر نقره مردانه نگین سیاه شیک مدل REM R106

چگونه بفهمیم نقره استرلینگ واقعی است؟

در اینجا یک چک لیست سریع وجود دارد که هنگام خرید جواهرات به آن مراجعه کنید. اگر مطمئن نیستید که چیزی که می‌خرید واقعی است یا خیر، این چند چیز ساده است که می‌توانید برای پیدا کردن آن انجام دهید.

  • به دنبال عدد “925” باشید که روی جواهرات مهر شده است
  • همچنین ممکن است ببینید STERLING یا STER روی آن نوشته شده است
  • اگر جواهرات به آهنربا بچسبد، نقره استرلینگ واقعی نیست
  • اگر بوی فلزی قوی دارد، نقره استرلینگ واقعی نیست
  • اگر قیمت خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، احتمالاً همینطور است
  • قطعه خود را به جواهرفروشی ببرید و نظر متخصص را بگیرید

تمیز کردن اقلام شما

شاید شنیده باشید که زیورآلات نقره ضد آب هستند. شاید شما هم شنیده باشید که اینطور نیست. هر دو درست است. زیورآلات نقره ضد آب نیستند اما در برابر آب مقاوم هستند.

می تواند برای مدتی در آب بماند، اما پس از آن باید سریع آن را خشک کنید. زیورآلات نقره را نیز نباید زیر آب قرار دهید. در مقایسه، نقره خالص کاملا ضد آب است.

در هر صورت، شما نباید هر نوع جواهرات نقره ای را در دریا یا استخر بپوشید. کلر و نمک هر دو می توانند ظاهر اکثر فلزات را تحت تاثیر قرار دهند.

وقتی صحبت از تمیز کردن  نقره معمولی می شود، بهترین راه استفاده از محلول آب و صابون ملایم است. قبل از اینکه به آرامی با یک پارچه یا برس نرم بشویید، آیتم نقره را چند دقیقه در مخلوط خیس کنید. سپس با آب تمیز بشویید و با یک پارچه بدون پرز خشک کنید. استفاده منظم از این روش کمک می کند تا جواهرات نقره ای شما درخشان و براق بمانند.

برای نقره استرلینگ، در عوض، مورد را با آب بشویید. سپس از یک برس نرم مانند مسواک و صابون برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پس از شستشوی ملایم آن را دوباره آبکشی کرده و خشک کنید.

آیا نقره استرلینگ لکه دار می شود

نقره استرلینگ می تواند به مرور زمان تیره شود و درخشندگی خود را از دست بدهد. نقره خالص  برای مدت طولانی تری خوب به نظر می رسد  ، اما همچنان می تواند به دلیل گوگرد موجود در هوا تیره تر شود. سریعتر تیره تر می شود زیرا فلزات دیگر می توانند باعث کدر شدن آن شوند.

اگر اقلام نقره‌ای شما کدر شد، می‌توانید با چیزی بیش از یک پارچه پولیش آن‌ها را زنده کنید! این پارچه های خاص حاوی روژ جواهر است که حتی قطعات نقره خالص و خالص را نیز به درخشش اولیه خود باز می گرداند.

با این پارچه به نتیجه درخشانی دست یابید که یک طرف آن کدر شدن را از بین می برد و طرف دیگر آن به عنوان محافظی است تا درخشندگی بی عیب و نقصی به جواهرات نقره ای شما ببخشد. با استفاده از این پارچه ها، هرگونه کدر شدن روی تکه های دلبندتان به سرعت از بین می رود.

چگونه از کدر شدن نقره استرلینگ جلوگیری کنیم

حتی اگر کدر شدن را نمی توان به طور کامل از بین برد، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای  حفظ درخشندگی  جواهرات نقره ای خود برای مدت طولانی کمک کنید.

  • زیورآلات نقره خود را اغلب بپوشید زیرا این کار به جلوگیری از کدر شدن آن کمک می کند
  • وقتی در باشگاه هستید از آن استفاده نکنید زیرا نمک موجود در عرق می تواند باعث کدر شدن پوست شود.
  • از پوشیدن نقره استرلینگ خود در آب با کلر خودداری کنید
  • اقلام نقره خود را در حمام نگهداری نکنید
  • قبل از اینکه جواهرات خود را کنار بگذارید، از یک پارچه پولیش استفاده کنید
  • جواهرات خود را در مکانی امن و خشک نگهداری کنید

آیا نقره خالص ضد حساسیت است؟

برخی افراد به برخی فلزات حساس هستند. در حالی که نقره خالص ممکن است حاوی مقدار بسیار کمی نیکل باشد، با این حال، مقدار آن به قدری کم است که نباید برای کسانی که به نیکل آلرژی دارند آسیبی وارد کند. مس معمولاً به عنوان یک آلیاژ مخلوط می شود، اما هر عنصر کمیاب بالقوه نیکل در این صورت فقط 0.01٪ خواهد بود!

بنابراین، این نوع نقره باید برای هر کسی که واکنش آلرژیک به فلز دارد بی خطر باشد. اگرچه آلرژی به مس نادرتر از نیکل است.

نقره حامدی

جواهرات نقره را از کجا بخریم؟

زیورآلات نقره خالص و نقره خالص را می توان در مکان های مختلفی مانند جواهرات فروشی ها، خرده فروشی های آنلاین، گروفروشی ها و عتیقه فروشی ها یافت.

بسیاری از این مکان ها انواع نقره استرلینگ را ارائه می دهند که کیفیت بالا و ماندگاری بالایی دارند. همچنین اگر به دنبال قطعات منحصربه‌فرد هستید، می‌توانید جواهرات نقره را در بازارها یا نمایشگاه‌های صنایع دستی پیدا کنید.

برخی از وب سایت ها در اقلام نقره استرلینگ تخصص دارند. برخی دیگر دارای استرلینگ مخلوط با فلزات دیگر هستند. حتما قبل از خرید توضیحات محصول را به دقت مطالعه کنید تا بدانید دقیقاً چه فلزاتی در ترکیب کالا گنجانده شده است.

علاوه بر این، قبل از انتخاب محل خرید جواهرات نقره خود، نظرات مشتریان قبلی را بررسی کنید تا میزان رضایت آنها از محصول را ارزیابی کنید.

آیا می خواهید درباره جواهرات بیشتر بدانید؟

نقره استرلینگ در مقابل نقره معمولی چیزی است که باید هنگام خرید جواهرات در نظر بگیرید. هر دو مزایا و معایب خود را دارند. در نهایت، هر دو نوع نقره بسته به نیازها و ترجیحات فردی شما، مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند!

هنگام خرید نقره استرلینگ یا نقره ای معمولی، مطمئن شوید که به علائمی مانند مهر 925 یا STERLING روی اجناس نوشته شده است که کیفیت قطعات را از منابع مطمئن تضمین می کند.

اگر می‌خواهید جواهرات نقره‌ای زیبا را کشف کنید،  امروز از فروشگاه ما دیدن کنید  تا قطعه مورد علاقه خود را به عنوان هدیه برای خود یا یکی از عزیزان خود بیابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید