مقالات

هر آنچه که باید در مورد جواهرات نقره بدانید!

سرویس نقره زنانه جواهری جدید مدل SI E29

هر آنچه که باید در مورد جواهرات نقره بدانید

جواهرات نقره در سال های اخیر به طور فزاینده ای در میان رنج های سنی مختلف محبوب شده اند. پوشیدن جواهرات نقره شیک و شیک محسوب می شود. تقاضای بالای آن به قیمت مقرون به صرفه و در دسترس بودن آن نسبت به سایر فلزات نسبت داده می شود.

طراحان جواهرات به استفاده از نقره عادت کرده اند زیرا کار با خواص آسان را در خود دارد. از ماهیت چکش خوار و براق گرفته تا بازتاب پذیری بالا، نقره برای ساخت جواهرات ایده آل است.

با این حال، بیشتر مردم ارزش واقعی نقره یا تاریخچه پشت آن را نمی دانند. این مقاله از جواهرات نقره حامدی هر آنچه که باید در مورد جواهرات نقره بدانید گردآوری می کند و به شما کمک می کند تا بفهمید چرا جواهرات نقره شگفت انگیز در نظر گرفته می شوند.

تاریخچه نقره

نقره یکی از هفت فلز دوران باستان است که در دوران ماقبل تاریخ مورد استفاده قرار می گرفت. انسان باستان نقره را حدود 5000 سال قبل از میلاد به عنوان یک فلز بومی کشف کرد. مرد ما قبل تاریخ طبیعت نرم و انعکاسی آن را برای ساختن زیور آلات ایده آل یافت. بدین ترتیب جواهرات نقره در طول زمان تکامل یافته است.

انواع نقره در جواهرات

نقره در خالص ترین شکل خود نرم و بسیار چکش خوار است. این حالت آن را در هنگام استفاده در ساخت جواهرات مستعد آسیب یا خم شدن می کند. بنابراین نقره با فلزات دیگر آلیاژ می شود تا سخت شود و دوام بیشتری داشته باشد.

در اینجا چند نوع متداول از آلیاژهای نقره مورد استفاده در جواهرات آورده شده است:

  • جواهرات نقره خالص

این به نقره در خالص ترین اشکال آن 99% و 1% متشکل از عناصر دیگر اشاره دارد. این نوع زیورآلات ضد حساسیت هستند و کدر نمی شوند. علامت بارز مورد استفاده برای نقره خالص 0.999 FS است.

معایب: این جواهرات به دلیل ماهیت نرمی که دارد، به راحتی تغییر شکل داده و به راحتی خم می شود. استفاده از جواهرات کمتری مانند گوشواره و زنجیر توصیه می شود.

  • جواهرات نقره عیار

نقره استرلینگ محبوب ترین آلیاژ نقره است. از 92.5% نقره خالص و 7.5% مس تشکیل شده است. علامت استاندارد برای نقره استرلینگ 0.925 STG است.

این جواهرات نه تنها سخت تر و بادوام تر هستند بلکه ضد حساسیت نیز هستند. نقره استرلینگ گاهی اوقات با رودیوم روکش می شود تا جواهراتی با کیفیت بهتر با درخشندگی بیشتر ایجاد کند. این قطعه به سرعت کدر نمی شود و ماندگاری بالاتری دارد.

  • جواهرات نقره آبکاری شده یا پر شده

روکش نقره نشان می دهد که یک لایه نازک نقره روی فلز پایه پوشانده شده است. این نوع زیورآلات نسبتاً ارزان هستند و طول عمر کمی دارند. بیشتر برای جواهرات لباس استفاده می شود.

از سوی دیگر، جواهرات پر شده با نقره، در مقایسه با جواهرات روکش نقره، دارای لایه ضخیم تری روی فلز پایه هستند. کیفیت آن بین نقره استرلینگ و آبکاری شده قرار می گیرد.

ارزش واقعی نقره نسبت به سایر فلزات

نقره منعکس کننده ترین فلز در طول موج نور مرئی است. بنابراین ظاهری خاکستری درخشان دارد که به هر لباسی حسی باکلاس و برازنده می بخشد. این کیفیت که به خوبی با ظاهرهای متعدد ترکیب می شود، آن را نسبت به سایر فلزات در ساخت جواهرات محبوب می کند.

نقره از نظر ماهیت چکش‌خوار است و قالب‌گیری آن را به اشکال مختلف آسان می‌کند. می توان آن را به شکل گردنبند ، انگشتر ، آویز ، ساعت، دستبند و بسیاری از اشکال دیگر جواهرات درآورد. همچنین با سنگ های قیمتی قابل تنظیم است تا جذابیت زیبایی شناسی بیشتری به آن ببخشد.

نقره جزو سبک ترین فلزات است. این نشان می‌دهد که جواهرات برای استفاده روزانه ایده‌آل هستند، مخصوصاً اگر از حمل وسایل سنگین بیزارید.

بر خلاف پلاتین، نقره به راحتی خراشیده و کدر نمی شود. توصیه می کنیم هنگام استفاده از جواهرات نقره از کلرید سدیم یا کلر خودداری کنید زیرا به جواهرات آسیب می رسانند.

آیا نمی دانید چرا باید جواهرات نقره را انتخاب کنید؟

استفاده از زیورآلات نقره هم فوایدی برای سلامتی و هم فواید مد دارد. در اینجا به چند مزیت اشاره شده است.

  • نقره ضد حساسیت است. اکثر مردم پوست های حساسی دارند که در مواجهه با فلزاتی مانند نیکل یا برنج دچار جوش می شوند. نقره خالص و عیار بدون حساسیت هستند.
  • نقره به تنظیم دمای بدن کمک می کند. نقره به طور طبیعی اختلالات الکتریکی بدن را خنثی می کند و از این رو دمای بدن و گردش خون را بهبود می بخشد.
  • نقره به جلوگیری از محیط های بالقوه سمی کمک می کند. یک مثال زمانی است که بدن انسان سدیم اضافی را انباشته کرده است.

اگر زیورآلات نقره به طور مداوم پوشیده شده باشد، آبی می شود. این نشانه خوبی برای دوری از رژیم های غذایی نمکی و جستجوی کمک های پزشکی است.

  • نقره بسیار متنوع است. شما به راحتی می توانید هر لباسی را با جواهرات نقره بپوشید. علاوه بر این، نقره به راحتی با فلزات مختلف جفت می شود و می توان آن را برای ایجاد یک قطعه بیان سفارشی کرد.

اصالت و نگهداری از جواهرات نقره

اگر واکنش‌های آلرژیک به فلزات دارید، مطمئن شوید که نقره واقعی دریافت می‌کنید. نقره اصیل ضد حساسیت است. تست اصالت را انجام دهید تا مطمئن شوید که درگیر نیستید. آن را روی یک آهنربای قوی قرار دهید. اگر قطعه جذب آهنربا شود، قطعاً نقره نیست.

برای اطمینان از اصل بودن جواهرات خود می توانید مهر مشخصه روی جواهرات خود را بررسی کنید. علاوه بر این، اگر قطعه خود را بو کردید و بوی فلزی از هر نوعی را احساس کردید، نقره نیست. نقره بی بو است.

مراقب جواهرات خود باشید شما می توانید این کار را با اجتناب از هر نوع مواد شیمیایی یا پاک کننده انجام دهید زیرا ممکن است حاوی موادی باشد که نقره را کدر کند. بیرون آوردن جواهرات خود را به عنوان اولین چیزی که به خانه می رسید و هنگام رفتن به شنا تمرین کنید تا از عوامل بالقوه ای که می تواند باعث آسیب به جواهرات شما شود جلوگیری کنید.

با این حال، اگر جواهرات شما به مرور زمان کدر شد، نگران نباشید. می توانید از یک پارچه پولیش برای شستن لکه ها و بازیابی درخشندگی زیبا استفاده کنید. پارچه پولیش فقط برای قطعات نقره خالص یا عیار است، ما آن را برای جواهرات روکش شده توصیه نمی کنیم.

نکات پایانی

چه به دنبال یک قطعه گرانبها برای ماندگاری سال‌ها باشید و چه به دنبال طراحی کلاسیکی باشید که با لباس‌هایتان مطابقت داشته باشد، جواهرات نقره به کارتان می‌آیند. به خاطر داشته باشید که جواهرات خود را در کیسه های دربسته نگهداری کنید تا از تماس زیاد با هوا جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث کدر شدن آنها شود.

نقره انتخاب زیبایی برای جواهرات است، آن را امتحان کنید. روی قطعات با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید تا از طول عمر بیشتر مطمئن شوید. برای اطمینان از اصل بودن جواهرات خود را از فروشگاه ها یا وب سایت های معتبر خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید