مقالات

 انواع گردنبند نقره زنانه

گردنبند نقره مجلسی زنانه مدل KEC E2

مراسمات انواع گردنبند نقره زنانه

گردنبندها از زنجیرهای شیک گرفته تا رشته های مجلل که عظمت دارند، هزاران سال است که یقه ما را زینت داده اند. در واقع، گردنبندها یکی از قدیمی ترین اشکال جواهرات هستند که شواهد باستان شناسی نشان می دهد که در 40000 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفتند. آنها در طیف گسترده ای از طرح ها، مواد، طول ها و سبک ها هستند. از یقه‌های نوک تیز گرفته تا طناب‌ها و طناب‌های مروارید پر زرق و برق، و از گچ بری‌های الهام‌گرفته از مصری‌ها یا فستون‌های سلطنتی، یک گردن‌بند برای همه وجود دارد،هر سبک و مناسبتی. در ادامه مطالب از نقره حامدی ، چند نوع گردنبند را بررسی می کنیم: طراحی، مواد، طول، حقایق سرگرم کننده و بخش هایی از تاریخ، و همچنین معنا و نماد. راهنمای نهایی انواع گردنبند را بخوانید!

محبوب ترین نوع گردنبند کدام است؟

طیف گسترده ای از انواع گردنبند در بازار وجود دارد. برخی از محبوب ترین سبک های گردنبند عبارتند از: گردنبندهای زنجیری و جذاب، گردنبند مرواریدی ، آویز، گردنبند تنیس. گردنبندهای کوتاه و محکم مانند چوکر و یقه از دیگر سبک های گردنبند مورد تقاضا هستند.

محبوب ترین طول گردنبند چ اندازه است؟

محبوب ترین طول گردنبند ، طول پرنسس است که به طور مرتب 18 اینچ است. این طول بسیار متنوع است و برای هر دو لباس در روز و شب مناسب است. طول چوکر، با اندازه 14 تا 16 اینچ، دومین طول گردنبند محبوب است.

چه نوع گردنبندهایی برای سال 2023 مد هستند؟

سبک های پرطرفدار برای سال 2023 شامل گردنبندهای مجسمه ای با طراحی معماری قوی، گردنبندهای مروارید باروک با نگین های بزرگ و گرد، گردنبندهای زنجیره ای بزرگ و آویزهای برجسته با جذابیت های منحصر به فرد است.

تفاوت بین چوکر و گردنبند چیست؟

چوکر نوعی گردنبند است که به گونه ای طراحی شده است که پایه گردن را از نزدیک احاطه کند و نسبت به سایر مدل های گردنبند مانند پرنسس (18 اینچ) بالاتر قرار گیرد و جایی برای پوشاندن آن بر روی سینه باقی نمی گذارد. نباید آن را با گردنبند یقه ای اشتباه گرفت، گردنبند که به شدت بالاتر روی گردن قرار می گیرد.

چند نوع مختلف گردنبند

گردنبندهای زنجیری

گردنبند نقره زنجیری نقره حامدی مدل KEC B6 و طرح ماه و ستاره (آی اولدوز)

گردنبند نقره زنجیری نقره حامدی مدل KEC B6 و طرح ماه و ستاره (آی اولدوز)

گردنبندهای زنجیره ای جواهرات ساده ای هستند که دارای زنجیرهای فلزی هستند که از مواد گرانبها یا نیمه قیمتی ساخته شده اند. انواع مختلفی از زنجیر وجود دارد، از جمله طناب، کرب، فیگارو، مش، جعبه و مهره، که محبوب ترین آنها زنجیر کابل کلاسیک است. گردنبندهای زنجیری فاقد هر گونه آویز یا طلسم هستند و به تنهایی یا به صورت لایه لایه با سایر قطعات مانند گردنبندهای طلسم، آویز و طرح های گردنبند لاری پوشیده می شوند.

گردنبندهای مروارید

گردنبند مروارید دار نقره زنانه طرح پروانه مدل KEC Y3 R

گردنبند مروارید دار نقره زنانه طرح پروانه مدل KEC Y3 R

این گردنبندهای مروارید را می توان از مرواریدهای پرورشی (مروارید واقعی) یا مرواریدهای مصنوعی (مرواریدهای تقلیدی ساخته شده از شیشه، پلاستیک، آلباستر یا صدف) ساخت.  مرواریدهای واقعی ارزشمند هستند، بنابراین به طور ایمن روی نخ ابریشم محکم می شوند و در بین هر مروارید گره هایی وجود دارد. یک گردنبند مروارید معمولی در طول گردنبند استاندارد موجود خواهد بود، از جمله طول چوکر (در پایه گردن)، پرنسس، ماتینه (کم روی سینه نشسته)، اپرا (نزدیک به طول کمر) و طولانی ترین: طول طناب.

گردنبند مجلسی نقره

گردنبند نقره زنانه مجلسی شیک مدل KEC S5

گردنبند نقره زنانه مجلسی شیک مدل KEC S5

اگر بخواهیم یک گردنی مناسب برای مراسمات خانم ها معرفی کنیم بی شک گردنبند مجلسی گزینه اول ما هست که نسبت به گردنبند زنجیری از نگین های بیشتری ساخته شده اند و دارای شفافیت و جذابیت بیشتری هستند.

گردنبند تنیس نقره

یک گردنبند تنیس رشته‌ای از الماس بدون درز را نشان می‌دهد که کل یقه را احاطه کرده است. جایگزین‌هایی با قیمت پایین‌تر نیز در بازار وجود دارد که دارای نگین‌هایی مانند زیرکونیا مکعبی است. این گردنبندها را می توان با سنگ های الماس شیک یا بزرگ طراحی کرد. اصطلاح “گردنبند تنیس” منشأ خود را در مسابقات آزاد ایالات متحده در سال 1987 پیدا می کند، که در آن تنیسور مشهور، کریس اورت، زنجیر مزین به الماس خود را در میانه مسابقه به اشتباه قرار داد. اورت برای جست و جوی جواهرات ارزشمند خود، در بازی یک مکث کوتاه درخواست کرد. علاوه بر گردنبند، اصطلاح “تنیس” انواع دستبندهایی را نیز توصیف می کند که دارای الماس در یک ردیف در اطراف مچ هستند.

گردنبندهای فستون

فستون ها انواع گردنبندهایی هستند که از نظر طراحی بسیار آراسته هستند و دارای پرده ها یا ردیف های مهره های متعدد، زنجیر فلزی یا امتداد در طرحی پیچیده هستند. در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19، گردنبندهای فستونی که بسیار محبوب بودند، اغلب توسط خانواده سلطنتی پوشیده می شدند. این نام از واژه‌های فرانسوی «festoon» و ایتالیایی «festone» لاتین اواخر «festo» گرفته شده است که به معنای «گلدسته جشن» یا «گلدسته گل‌ها» است که تداعی کننده سبک آراسته این نوع گردن‌بند است.

گردنبندهای اولیه

گردنبندهای اولیه معمولا دارای یک زنجیر و یک آویز حروف هستند که می تواند ثابت یا آویزان باشد (متداول تر). آویزها معمولاً از فلزات گرانبها و نیمه قیمتی مطابق با زنجیر ساخته می شوند، با مواد جایگزین مانند چرم، اکریلیک و سرامیک و به عنوان گزینه های فرعی. گردنبندهای مونوگرام یک گزینه بسیار محبوب برای هدیه برای مناسبت هایی مانند تولد، سالگرد ، پیشنهاد ساقدوش و موارد دیگر هستند.

گردنبندهای بلند

گردنبند sautoir در قرن هجدهم زمانی که اشراف فرانسوی این گردنبندها را به نمادهای پرستیژ و منزلت ارتقا دادند، بسیار محبوب شد. در طول این زمان، گردنبندهای سوتر اغلب از مواد گران قیمت مانند طلا، نقره و مروارید ساخته می شدند . اصطلاح “sautoir” از فرانسوی گرفته شده است، جایی که به “جهنده” ترجمه می شود، که اشاره به حرکت برازنده این گردنبند بلند دارد. به طور معمول، یک گردنبند سوتر دارای طناب های بافته شده یا پیچ خورده از مروارید یا سنگ های قیمتی با منگوله های آویزان است که با الماس هندسی و طرح های نگین دار جفت می شود که اغلب از هنر دکو الهام گرفته شده است.

گردنبند نقره آسانسوری طرح کره مدل KEC B8

گردنبند نقره آسانسوری طرح کره مدل KEC B8

گردنبندهای تورک

گردنبندهای تورک نیز تاریخچه پیچیده ای دارند. طرح های گشتاور که هم به عنوان گردنبند و هم به عنوان دستبند استفاده می شد، نشانه ثروت و اشراف بود و نمادی از جنگجویان شجاع بود. آنها معمولاً از انواع فلزات ساخته می شوند و شبیه به حلقه گردن هستند. به طور سنتی، آنها از یک میله یا فلز پیچ خورده تشکیل شده اند که به شکل یک حلقه است، با دستگیره های فلزی (یا نقش هایی مانند سر حیوانات) در هر انتها. سبک های مدرن دستگیره ها را کنار گذاشته و طراحی ساده تری دارند.

گردنبند لاریات

گردنبندهای لاریات طرحی باز دارند و زنجیری (که با سنگ قیمتی، عنصر فلزی یا سایر آویزهای زینتی ختم می شود) روی سینه پایین می آید. این گردنبندها برای لایه بندی عالی هستند، زیرا اغلب به شکل شبح های ظریف و بین 30 تا 50 اینچ هستند. نام این نوع گردنبندها از کلمه اسپانیایی ‘la reata’ گرفته شده است که به عنوان “طناب” ترجمه می شود. آنها به طور کلی از زنجیر فلزی، مهره، مروارید و حتی چرم ساخته می شوند.

گردنبندهای آویز

تاریخچه گردنبندهای آویز 25000 سال است. ریشه این گردنبندها به شیوه قدیمی آراستن گردن با تعویذ یا طلسم برمی گردد. این سنت به عصر حجر باز می گردد ، جایی که آویزها از دندان، سنگ، استخوان و صدف بودند. در طول تاریخ، آویزها به دلایلی بسیار فراتر از اهداف زیبایی شناسی پوشیده شده اند. آویزها به دلیل فوایدی که در شفا دارند، به دلایل معنوی و همچنین برای محافظت از آنها ارزشمند بوده است. در دوران ویکتوریا، آویزها حتی شخصی‌تر شدند و نقوشی را به تصویر می‌کشیدند که احساسات را برمی‌انگیخت – و اغلب به عنوان سنجاق سینه دو برابر می‌شد.

گردنبندهای ایستگاهی (جام حلبی)

گردنبندهای استیشن که به آن «جام حلبی» نیز می‌گویند، قطعاتی از جواهرات هستند که دانه‌ها (یا مروارید یا سایر سنگ‌های قیمتی) را با عناصر زنجیره‌ای جایگزین می‌کنند. اثر: ایجاد “ایستگاه” برای جواهرات، به طور متقارن نمایش داده می شود. بسیاری از طرح ها دارای زنجیرهایی هستند که به سختی وجود دارند، زیرا شبح ظریف و باریک آنها ، آنها را تقریبا نامرئی می کند و به جواهرات امکان برجسته شدن می دهد. نام “فنجان حلبی” برای اولین بار در سال 1996 در کمدی عاشقانه ” فنجان حلبی” به مردم معرفی شد ، جایی که این طرح گردنبند توسط هنرپیشه زن مطرح شد.

گردنبند زنانه نقره نگین اشکی شیک مدل KEC R6 R

گردنبند زنانه نقره نگین اشکی شیک مدل KEC R6 R

گردنبندهای چند لایه

گردنبندهای چند لایه همانطور که از نامشان پیداست انواع گردنبندهایی هستند که دارای دو یا چند لایه هستند. این لایه ها می توانند یکسان (مانند گردنبندهای مروارید کلاسیک) یا متفاوت باشند. گردنبندهای چند لایه اغلب به صورت زنجیر باریک، با یا بدون سنگ های قیمتی و سایر آویزها عرضه می شوند. قطعات دارای سنگ های قیمتی با ارزش هستند، زیرا تعداد زیادی جواهرات در چندین لایه استفاده می شود. طول آنها می تواند متفاوت باشد .از مدل های چوکر گرفته تا طول گردنبند پرنسس، ماتینه و حتی طناب.

گردنبندهای طلسم نقره

طلسم از دوره نوسنگی در جواهرات استفاده شده است. در ابتدا روی دستبندها، طلسم ها از استخوان، صدف و چوب ساخته می شدند و روی نوارهای چرمی نمایش داده می شدند. این گردنبندها منشأ خود را در حدود سال 3000 قبل از میلاد در مصر پیدا می کنند و اغلب نقوشی را نشان می دهند که نمادی از باروری، محافظت یا شکوفایی است. این روزها محبوب ترین گزینه های جذاب شامل نقوش گل، قلب، قفل، حروف، علائم نجومی است.

گردنبند تک آویز نقره

گردنبندهای تک آویز جواهرات بسیار محبوبی هستند که دارای یک سنگ قیمتی به عنوان آویز هستند. آویز را می توان هم روی زنجیر ثابت کرد (ایستا) و هم آویزان و آزادانه به بالا و پایین زنجیر رفت. نوع کلاسیک گردنبند یک نفره دارای یک الماس منفرد در یک محیط کلاسیک، مانند تنظیمات سبد یا قاب است. سنگ های قیمتی جایگزین بسیار محبوب هستند و بهترین انتخاب مقرون به صرفه زیرکونیا مکعبی است. زنجیر معمولاً باریک و در انواع زنجیره ای از جمله کابلی، جعبه ای، کرب و فیگارو است.

گردنبندهای چرمی

چرم از 5000 سال قبل از میلاد در ساخت لوازم جانبی مورد استفاده قرار گرفته است. این گردنبندها از طیف گسترده ای از مواد، از جمله چرم گاو، پوست گوسفند، و حتی چرم های عجیب و غریب مانند مار یا تمساح – و همچنین چرم مصنوعی و مصنوعی ساخته شده اند. آنها اغلب طلسم یا طلسم، معمولاً به سبک بوهو، از جمله آویزهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ، مرواریدهای باروک، یا فیلیگران و عناصر هندسی ارائه می دهند. جذابیت گردنبندهای چرمی این است که معمولاً در هنگام استفاده از لباس‌های غیررسمی به لباس‌های غیررسمی، آن‌ها را تک جنسیت و بسیار متنوع می‌دانند.

گردنبندهای ریویر

گردنبندهای ریویر انواع جواهراتی هستند که شبیه گردنبندهای چوکر یا گردنبندهای تنیس هستند. آنها دارای یک خط پیوسته از سنگ های قیمتی هستند که یا از نظر اندازه یکسان یا در مرکز بزرگتر هستند. تنها یک نوع سنگ قیمتی در گردنبند ریویر استفاده می شود. این سبک در قرن 18 در اروپا رایج شد. نام آن از فرانسوی گرفته شده و در لغت به معنای رودخانه است که در اصطلاح جواهرات به معنای رودخانه ای از جواهرات است.

گردنبندهای چوکر

یک گردنبند چوکر در پایین گردن بسته می شود. نام آن همچنین نشان دهنده طول گردنبند کلاسیک (با اندازه گیری بین 15 تا 17 اینچ) است، نه فقط یک نوع گردنبند. این سبک در دهه 1790 در زمان انقلاب فرانسه محبوبیت پیدا کرد، زمانی که همسران کسانی که زندگی خود را از دست دادند شروع به پوشیدن روبان قرمز به عنوان روشی برای بزرگداشت عزیزان خود کردند. چوکرها در اواخر قرن بیستم در خرده فرهنگ های جایگزین مانند گوت و پانک شهرت یافتند و به نمادی از شورش و مد ضد فرهنگ تبدیل شدند. چوکرها را می توان از طیف وسیعی از مواد از جمله چرم، مخمل، توری، فلز و حتی مهره ها یا سنگ های قیمتی درست کرد. آنها در سبک های مختلف، از باندهای مینیمالیستی گرفته تا طرح های پرآذین و چند رشته ای هستند.

گردنبند قفل دار نقره

قدمت گردنبندهای قفل دار به قرن شانزدهم باز می گردد، زمانی که از آویزهای کوچک برای محافظت استفاده می شد. یکی از قدیمی‌ترین زیورآلات قفل دار متعلق به ملکه الیزابت اول بود، اما روی یک انگشتر نصب شده بود، نه گردنبند. قفسه حاوی پرتره ای از خود و یکی از مادرش بود (تاریخ حدود 1575). در دوران ویکتوریا از لاک در جواهرات عزاداری استفاده می شد. آنها حاوی یک پرتره کوچک یا یک دسته مو از متوفی بودند که به عنوان راهی برای نزدیک نگه داشتن خاطره آنها عمل می کرد. لاک ها می توانند معانی نمادین عمیقی داشته باشند . آنها ممکن است نشان دهنده عشق، یادآوری، محافظت باشند یا به عنوان نشانه ای از محبت از یک شخص به فرد دیگر عمل کنند.

گردنبندهای نگلیژ

گردنبند نگلیژ یک قطعه جواهر است که در زیر استخوان ترقوه، با یک طرف بلندتر از دیگری (عدم تقارن طول) قرار می گیرد. این نوع گردنبند در دوران ادواردین (1900-1915) و همچنین در طول دهه 1920 بسیار محبوب بود – دوره ای که با احیای مد مشخص می شود. گردنبند ناگلیژ دارای سنگ های قیمتی در انتهای خود (معمولاً به زنجیر متصل می شود) یا در عوض، عناصر یا منگوله های فلزی است.

گردنبند سنگ تولد

آویزهای سنگ ماه تولد انواعی از گردنبندها هستند که شامل سنگ تولد فرد استفاده کننده است. هر ماه از سال با یک، دو یا حتی سه سنگ تولد همراه است (مانند ژوئن، که در آن مروارید، سنگ ماه و اسکندریت همه سنگ های تولد رسمی هستند). آنها می توانند طرح های زیادی را انتخاب کنند، از سبک آویز کلاسیک یک نفره گرفته تا کریستال هایی که با سیم محکم می شوند و روی زنجیره نیمه قیمتی قرار می گیرند. اعتقاد بر این است که هر سنگ تولد طیف وسیعی از مزایای را برای صاحب آن به ارمغان می‌آورد، از قدرت شفابخش گرفته تا انرژی، تمرکز، شانس و محافظت.

نکات پایانی

گردنبند بیش از 40000 سال است که وجود داشته است. گردنبندهایی که در اصل از استخوان، صدف و سنگ ساخته شده اند، مطمئناً راه طولانی را طی کرده اند. مصری ها آنها را با سنگ های قیمتی تزئین شده و از طلای فاخر ساخته شده بودند، دوست داشتند، یونانی ها عاشق طرح های پیچیده بودند، در حالی که رومی ها اولین کسانی بودند که موزاییک را در گردنبند معرفی کردند. بعدها، دوره ویکتوریا گردنبندهای قفل دار محبوب را به ارمغان آورد، در حالی که دوره هنر نو تماماً در مورد طرح های گردنبند الهام گرفته از طبیعت بود.

این روزها، بازار با طیف گسترده ای از انواع گردنبند پر شده است – از گردنبند الماس ظریف یا رشته مروارید کلاسیک گرفته تا فستون پیچیده و پرآذین گرفته تا بابل شاد، پیش بند پیچیده و گشتاور مینیمال، یک گردنبند وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید