مقالات

تشخیص جواهرات نقره اصل

سرویس نقره امرالدکات زنانه مدل SIL E2

راه های تشخیص جواهرات نقره اصل

جواهرات نقره همیشه حاوی فلزات دیگری هستند، برخلاف طلا، هیچ جواهری 100% از نقره ساخته نشده است. این به دلیل خاصیت فیزیکی آن است. نقره بسیار نرم است و صنعتگر نمی تواند آن را به درستی کار کند تا به شکل دلخواه برسد. به همین دلیل است که همیشه با فلزات دیگر مخلوط می شود. یکی از رایج ترین آنها مس است. با مخلوطی از خواص فیزیکی و شیمیایی این فلزات که یک آلیاژ را تشکیل می دهد، یک جواهر بسیار جامد به دست می آورید که در برابر تغییرات مختلف مقاوم است.در ادامه این مقاله از فروشگاه جواهرات نقره حامدی راه های تشخیص جواهرات نقره اصل را آورده ایم.

رنگ جواهر

نقره واقعی عموماً رنگی نسبتاً مات دارد. همچنین می توانید به این واقعیت توجه کنید که نقره یک فلز ضد زنگ است و بنابراین تمایل به مقاومت در برابر آب دارد. با این حال، پدیده فرسایش همچنان بر آن تأثیر می گذارد (مانند سایر فلزات). بنابراین باید از تماس زیاد آنها با آب اجتناب کنید.

توجه داشته باشید که نقره همچنان می تواند با گذشت زمان تیره شود. اما می توانید با مالش درخشندگی آن را بازیابی کنید.

نقره اندود خواص فیزیکی جامد کمتری دارد. بنابراین، حتی اگر رنگ نقره‌ای آن زنده‌تر از نقره‌ای جامد باشد، با گذشت زمان و فرسودگی، رنگ آن محو می‌شود.اگر لکه‌های سبز، زرد یا حتی قرمز را مشاهده کنید، می‌توانید به طور جدی این موضوع را زیر سوال ببرید. محتوای نقره 925 جواهرات شما.

استفاده از آهن ربا برای تشخیص نقره

بدون علامت و اگر رنگ زیورآلات شما آنطور که برای نقره جامد توضیح داده شده نیست، ممکن است جواهرات مورد نظر از نقره خالص ساخته نشده باشد.

فلزات مختلفی وجود دارند که می توانند رنگ نقره ای را بازتولید کنند یا به سادگی با یک لایه نازک نقره پوشانده شوند. یکی از تست هایی که می تواند به شما در تشخیص این موضوع کمک کند استفاده از آهنربا (متناسب با اندازه جواهرات) و بررسی اینکه آیا جواهرات جذب آهنربا می شوند یا خیر. اگر جذب شود، شرط مطمئنی است که نقره خالص نباشد.

جواهرات خود را مالش دهید

نکته دیگر این است که جواهرات را مالش دهید تا ببینید آیا ردی از آن باقی می ماند یا خیر. اگر چنین است، آن فلز دیگری است که یک لایه نازک نقره روی آن قرار دارد.

همه این تکنیک ها برای تشخیص اینکه آیا یک قطعه جواهر از نقره جامد ساخته شده است، 100٪ قابل اعتماد نیستند، اما می توانند کمک بزرگی باشند. با توجه به اینکه می‌توانیم درصدهای مختلفی از نقره را در یک آلیاژ قرار دهیم، تقلب می‌تواند کلی یا جزئی باشد. پس مراقب باشید، به خصوص زمانی که جواهرات چند صد یورویی می خرید.

این مورد ما نیست، ما می‌خواهیم جواهرات شیک را در دسترس همه قرار دهیم، بنابراین از مدل‌هایی که خیلی گران هستند اجتناب می‌کنیم، بنابراین هیچ خطری وجود ندارد! اما برای برخی از جواهرات فروشی های لوکس، قبل از خرید جواهرات، از درخواست مدرک گواهی برای جواهرات خود دریغ نکنید.

آیا زیورآلات نقره زنگ می زند؟

جواهرات نقره قرار نیست زنگ بزنند. اما ممکن است فرسوده شوند که به جواهرات آسیب می رساند. صرف نظر از جنس جواهرات خود، اگر می خواهید درخشش آنها را حفظ کنید، از تماس با مایعات خودداری کنید.

جواهرات نقره تغییر رنگ دائمی نمی دهند

با استفاده از زمان و زمان، جواهرات نقره ای شما می توانند سیاه شوند. اما اگر جواهرات خود را با دقت مالش دهید درخشش نقره ای آنها بازیابی می شود. آموزش هایی در یوتیوب وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه این کار را انجام دهید. قبل از اقدام به این موضوع پی ببرید تا به جواهرات گران قیمت خود آسیبی نرسانید.

دیدگاهتان را بنویسید