مقالات

تشخیص نقره اصل

تشخیص نقره اصل

تشخیص نقره اصل

تشخیص نقره اصل: دانستن نحوه شناسایی نقره تقلبی یک مهارت ضروری است که همه باید داشته باشند. در دنیای کنونی که صدها و هزاران فروشنده برای هر محصول وجود دارد، بسیار ضروری است که خریداران بدانند چه کسی محصولات اصیل را می فروشد و چه کسی محصولات تقلبی را می فروشد. وقتی صحبت از اقلام ساخته شده از نقره به میان می آید، این موضوع بسیار مهم تر می شود. زیرا همانطور که همه ما می دانیم نقره یک فلز گرانبها است و از این رو ارزش بالایی دارد. بنابراین، فریب خوردن در خرید نقره تقلبی باعث می شود بیش از یک بار ضرر کنید. بنابراین، در این مقاله از سایت نقره حامدی ما لیستی از آزمایش‌هایی را تهیه کرده‌ایم که می‌توانید بر روی جواهرات نقره و سایر موارد خود انجام دهید تا خلوص نقره را بررسی کنید.

انگشتر نقره مردانه نگین سیاه شیک مدل REM R101

تست هالمارک

تست Hallmark بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمبری را بررسی کنید که اعداد یا نام هایی روی آن نوشته شده باشد. محصولات بر پایه فلزات گرانبها که برای مقاصد تجاری به فروش می رسند، نام جواهرساز یا شرکت سازنده حک شده است. همچنین ممکن است اعدادی مانند 925، 900، 800 را بر روی محصولات نقره حکاکی شده ببینید. این اعداد نشان دهنده درصد خلوص نقره ای است که برای ساخت اقلام استفاده شده است. به عنوان مثال، تمبر 925 نشان می دهد که نقره 92.5٪ خالص است در حالی که تمبر 800 نشان می دهد که نقره 80٪ خالص است. نقره استرلینگ دارای خلوص 92.5 درصد یا بالاتر است.

تست پوسته پوسته شدن

هنگامی که یک مورد فقط با نقره آبکاری شده است، می توانید سطح آن را خراش دهید. و تکه های نقره را ببینید که بیرون می آیند. بنابراین، اگر به نقره‌کاری بودن زیورآلات نقره مشکوک هستید، سطح آن را کمی با ناخن خراش دهید. و متوجه ساییدگی تکه‌های نقره از سطح شوید. اگر متوجه ورقه های نقره شدید، به این معنی است که این محصول دارای فلز متفاوتی در زیر است و دارای روکش نقره است. برای تایید بیشتر نتیجه گیری خود، می توانید تکه ها را در اسید بیندازید و ببینید که آیا تکه ها تغییر رنگ می دهند یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، نشان می دهد که تکه ها از نقره ساخته نشده اند.

تست یخ

این آزمایش بر این واقعیت است که نقره رسانایی حرارتی بسیار بالایی دارد. این می تواند یخ را در دمای اتاق با سرعتی بسیار سریعتر از هر فلز دیگری با رسانایی بالا ذوب کند. بنابراین، می توانید خلوص نقره را با قرار دادن یک تکه یخ روی آن بررسی کنید. اگر یخ به سرعت ذوب شود، احتمالاً کالای مورد نظر از نقره خالص ساخته شده است.

تشخیص نقره اصل

تست حلقه

نقره چگالی خوبی دارد. بنابراین، هنگامی که روی یک سطح صاف می افتد یا به یک جسم نقره ای دیگر مالش می شود، صدای زنگ قوی ایجاد می کند. برای بررسی خلوص اقلام نقره می توانید از تست حلقه استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقلام نقره را با هم جمع کرده و به یکدیگر بمالید. اگر صدای زنگ تیز شنیدید به این معنی است که نقره خالص است. اگر صدایی کسل کننده می شنوید، به احتمال زیاد نقره با فلزات دیگری مانند مس یا آهن مخلوط شده است.

تشخیص نقره اصل

تست سفید کننده

سفید کننده یک عامل اکسید کننده است. پس از تماس با آن به رنگ نقره ای خالص در می آید. بنابراین، هنگامی که یک قطره سفید کننده را روی نقره قرار می دهید، باید ناحیه ای که در معرض سفید کننده قرار دارد، سیاه شود. این یک واکنش اکسیداسیون بین سفید کننده و نقره را نشان می دهد. اگر مقداری سفید کننده روی یک کالای نقره ای بریزید و سیاه شود، می دانید که نقره خالص است.

 

تشخیص نقره اصل

تست آهنربا

تست آهنربا بسیار ساده است. با این حال، برای آزمایش خلوص اقلام نقره ای خود با استفاده از این روش، به یک آهنربای قوی نیاز دارید. برای انجام تست آهنربا بر روی اقلام نقره ای، یک آهنربای قوی را به نقره ای که شک دارید نزدیک کنید. اگر آهنربا ماده را جذب کند، به این معنی است که این ماده از نقره خالص ساخته نشده است. دلیل آن این است که نقره، مانند طلا و مس، ماهیت غیر مغناطیسی دارد و فقط خواص مغناطیسی بسیار ضعیفی دارد. آهنرباهایی به اندازه آهن، نیکل و کبالت که بسیار قوی مغناطیسی هستند را جذب نمی کند. بنابراین، هنگامی که چیزی که به نظر می رسد از نقره ساخته شده است، آهنربا را جذب می کند، به این معنی است که دارای آهن یا هر هسته مغناطیسی دیگری با پولیش نقره است.

آزمون لهستانی

ممکن است متوجه شده باشید که سکه ها یا جواهرات نقره قدیمی دارای پوشش سبز مایل به سیاه روی آنها هستند. این به دلیل اکسید شدن نقره در مجاورت هوا است.نقره این خاصیت مشخص را دارد که در تماس با هوا اکسید شده و پوششی سیاه روی سطح آن ایجاد می کند. به همین دلیل است که مردم هر از گاهی اقلام نقره ای خود را جلا می دهند. اصل اکسیداسیون چیزی است که به شما در تشخیص نقره واقعی از نقره تقلبی کمک می کند. یک پارچه نرم سفید رنگ بردارید و آن را بر روی کالای نقره ای بمالید، گویی که آن را جلا می دهید. اگر روی پارچه لکه های سیاه دیدید، یعنی نقره خالص است. در غیر این صورت، این مورد را از ماده ای غیر از نقره ساخته اند.

تست بو

اگر حس بویایی شما به خوبی حس بویایی سگ باشد، این روش می تواند بسیار موثر باشد. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما استشمام کردن نقره می تواند به تشخیص صحت آن کمک کند.نقره استرلینگ یا نقره خالص هیچ بوی فلزی مشخصی ندارند. برای انجام تست بو روی اقلام مورد نظر، اجناس نقره ای را در دست بگیرید و در کف دست خود بمالید. حالا کف دست ها و اقلام نقره ای موجود در آنها را بو کنید و متوجه بوی تند سولفوریک یا فلزی شوید. اگر متوجه بویی شدید، نشان می دهد که جنس نقره به طور کامل از نقره ساخته نشده است.

روش های شیمیایی آزمایش نقره

برای آزمایش‌های پیچیده‌تر و دقیق‌تر، می‌توان از مواد شیمیایی خاصی برای تعیین شفاف خلوص نقره یک مورد استفاده کرد. این می تواند به تمایز اقلام نقره اندود شده از نقره واقعی کمک کند که آزمایش فیزیکی ممکن است در آنها از بین برود. اما نقطه ضعف آزمایش شیمیایی، علیرغم دقیق تر بودن، این است که ممکن است مقدار آن را به طور جزئی یا کامل کاهش دهد. با این حال، آزمایش شیمیایی هنوز در اقلام بزرگتر مانند ظروف نقره بهترین کار را دارد.

کیت تست نقره

از کیت تست نقره استفاده کنید لازم نیست، اما می تواند زندگی شما را آسان تر کند. چندین کیت تست نقره در بازار ابزارهای مورد نیاز برای احراز هویت نقره خالص را به سرعت در اختیار شما قرار می دهد.

نتیجه گیری

در حالی که برخی از این آزمایش‌ها ممکن است نیاز به جمع‌آوری چند چیز مانند آهنربا در تست آهنربا، سفید کننده در تست سفید کننده، پارچه نخی در تست پولیش و غیره داشته باشند، در تست علامت مشخصه چنین الزامی وجود ندارد. بنابراین، هنگام خرید محصولات نقره ای مانند سکه، شمش، جواهرات، ظروف، لوازم تزئینی و غیره، می توانید به دنبال مهر مشخصه روی آنها باشید. به این ترتیب می توانید خلوص نقره را در حال حرکت بررسی کنید و خریدار هوشمندی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید