مقالات

نحوه تمیز کردن انگشتر نقره

انگشتر نقره زنانه سه تخمه مدل RI R76

نحوه تمیز کردن انگشتر نقره

دیروز جواهرات نقره با درخشش نفیس… اما امروز کدر و کسل کننده هستند؟ همه چیز در کدر شدن آن نقش دارد. هوا! و همچنین عرق، گرد و غبار، لوازم آرایشی و حتی آب. تحت تأثیر آنها، فلز اکسید می شود، تیرگی و پلاک سیاه ظاهر می شود.فروشگاه نقره حامدی نحوه تمیز کردن انگشتر نقره را به شما می گوید که چگونه یک حلقه نقره را در خانه تمیز کنید و چگونه آن را با نهایت دقت انجام دهید.

چگونه انگشتر نقره را از سیاهی پاک کنیم

فروشگاه نقره حامدی همیشه یک رویکرد حرفه ای را توصیه می کند. به خصوص در مراقبت از جواهرات. روش های عامیانه فقط مقرون به صرفه بنظر می رسند. در واقع، بدون یادگیری ویژگی های سنگ ها، تفاوت های ظریف مراقبت از انواع مختلف پوشش، به راحتی می توان جواهرات را خراب کرد. بنابراین ابتدا به محصولات تمیزکننده حرفه ای نگاه کنید، از جواهرساز خود راهنمایی بخواهید و یاد بگیرید که چگونه به درستی از نقره خود مراقبت کنید.

مشخص کنید که چه سنگ هایی در جواهرات شما وجود دارد

نام و نوع، طبیعی یا مصنوعی، جواهرات با چه چیزی پوشیده شده است، رودیوم یا تذهیب، مینا یا سیاه شدن. اطلاعات لازم روی تگ جواهرات موجود است، اگر آن را ذخیره نکردید، می توانید محصول را در وب سایتی که آن را خریداری کرده اید، پیدا کنید. یا برای پاسخ دقیق حلقه را به کارگاه ببرید.

حمام اولتراسونیک یک راه سریع و ایمن برای تمیز کردن جواهرات از کثیفی و کدر شدن است. اما مهمترین چیز موثرترین است، زیرا می تواند حتی کوچکترین جزئیات، منحنی ها و مکان های صعب العبور را کنترل کند. موج ضربه ای، آلودگی را از سطح محصول جدا می کند و آن را کاملا تمیز می کند و درخشش را باز می گرداند. ولی! این روش برای تمیز کردن مروارید، کهربا، مرجان، کوارتز، فیروزه، زمرد، مالاکیت، تانزانیت، الماس های آسیب دیده و مصنوعی، جواهرات با درج چسب استفاده نمی شود.

چگونه انگشتر نقره را در خانه تمیز کنیم

اولین و مهمترین قانون: از ساینده های تهاجمی، پودرهای دارای دانه های سخت و ابزار فلزی استفاده نکنید تا باعث ایجاد خط و خش و آسیب به درج ها نشود. بنابراین از پنبه، جیر، پارچه فلانل، حوله وافل و برس استفاده می شود. چند قانون را دنبال کنید:

  • هر روشی که انتخاب می کنید، پس از هر روش، محصولات را زیر آب جاری بشویید و خشک کنید.
  • مراقب نواحی صعب العبور باشید: نمونه، حکاکی، مکان های زیر سنگریزه ها و برش های شکل دار.
  • از ید، کلر و اسیدها استفاده نکنید، به ویژه برای جواهرات با سنگ (مروارید، مرجان، کهربا در معرض خطر هستند).
  • اگر از نوشابه استفاده می کنید، هرگز آن را به صورت خشک استفاده نکنید.
  • حلقه های سنگی را ساعت ها در آب نگه ندارید.

روش های خانگی تمیز کردن حلقه های نقره

روش اول

کف ظرف کوچکی را با فویل بپوشانید، یک قاشق غذاخوری نوشابه و نمک بریزید و 1-2 قاشق غذاخوری اضافه کنید. اب پس از مخلوط کردن، دوغاب مایع به دست می آید. تزیین را داخل آن بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند. رنگ مایع تغییر می کند و محصولات به درخشش خود باز می گردند. آنها را با موچین بیرون بیاورید. مناسب برای تمام حلقه های بدون درج، برای مهر و موم.

روش دوم

چند قاشق چایخوری نوشابه را در ظرف بریزید، مسواک را خیس کنید، اما توجه داشته باشید: نباید خیلی خیس باشد. کمی نوشابه بردارید و تزئین را بمالید. با چند حرکت خواهید دید که جواهرات به درخشش خود باز می گردند. موها به راحتی به مناطقی که دسترسی به آن سخت است نفوذ می کنند و کثیفی و سیاهی را از بین می برند. این یک گزینه عالی برای حلقه های روباز، داخل ژامبون است. اگر نوشابه از چسبیدن خارج شد، برس را مرطوب کنید، اما زیاده روی نکنید: رطوبت بیش از حد باعث ایجاد فرنی می شود و در این روش بی تاثیر است.

انگشتر نقره زنانه سه تخمه مدل RI R76

انگشتر نقره زنانه سه تخمه مدل RI R76

روش سوم

جواهرات را در ظرفی قرار دهید و با افزودن آمونیاک آن را با آب پر کنید: واکنش تقریباً آنی است. مایع از همان ثانیه های اول سیاه می شود، زیرا آمونیاک رسوب سیاه را حل می کند. این روش سیاهی را از بین می برد، اما درخشندگی نمی دهد. اگر خطر استفاده از آمونیاک را به شکل خالص آن ندارید، آن را به نسبت 1:10 با آب رقیق کنید: جواهرات را به مدت 30 دقیقه قرار دهید، بشویید و خشک کنید.

روش چهارم

می توانید سیاهی را با یک پاک کن پاک کنید و سپس با یک پارچه نرم و بدون پرز سطح را براق کنید.

روش پنجم

تمیز کردن با پوست موز درخشندگی را باز می گرداند، اما سیاهی و کثیفی را از بین نمی برد، علاوه بر این، شستن جواهرات بیش از حد طول می کشد. این روش بهتر است برای زیورآلات با ژامبون صاف و بدون درج استفاده شود، زیرا اگر ریزذرات پوست را در زیور آلات و نقش ها پاک نکنید، فقط مشکلات جدیدی ایجاد خواهید کرد.

روش ششم

مقدار کمی از خمیر دندان را با حرکات دایره ای (1) خفیف روی نواحی لکه دار بمالید، بگذارید 3 تا 4 دقیقه بماند، سپس کاملاً بشویید. از مواد سفید کننده استفاده نکنید: فرمول آنها شامل اجزای تهاجمی است که اکسیداسیون بیشتر فلز را تحریک می کند. پودر دندان بیش از حد تهاجمی است و می تواند سطح را خراش دهد.

همه این روش ها برای حلقه های بدون منبت با سنگ مناسب است: مواد معدنی طبیعی گرانبها می توانند کدر شوند. محصولات با روکش رودیوم یا روکش مات، با رنگ سیاه، لعاب، درج سرامیکی و طلاکاری را نمی توان حرارت داد تا لایه رویی خراب نشود.

آیا می توان انگشتر نقره را با رژ لب تمیز کرد؟

رژ لب یکی از جالب ترین گزینه ها است: سخاوتمندانه محصول را روی دستمالی که در چند لایه تا شده بمالید، به سرعت و با دقت جواهرات را با آن بمالید. درخشش و برق را باز می گرداند و تیرگی را از بین می برد. اما این روش بسیار عالی و راحت نیست: برای شستن یک حلقه روباز، به زمان زیاد و وسیله ای برای پاک کردن رژ آرایش یا شستن ظروف نیاز دارید. بست های میخ دار، نقش ها و مکان های زیر سنگ ها در عرض چند ثانیه با رژ لب مسدود می شوند و این یک مشکل اضافی و دلیلی برای بردن جواهرات به جواهرفروش است.

نحوه صحیح تمیز کردن حلقه ها با تذهیب و سیاه شدن

محصولات مشکی شده و روکش طلا یک مزیت مهم دارند: کدر شدن آنها کندتر از نقره خالص است. اما آنها را نمی توان در آب در حال جوش یا مایعات داغ قرار داد، زیرا افت شدید دما، اسپری را خراب می کند، که بازیابی آن دشوار است.

حلقه های طلاکاری شده را می توان با محلول غلیظ آمونیاک و آب به نسبت 1:1 از پلاک تمیز کرد.قطعه را به مدت 20-30 دقیقه در مخلوط فرو کنید.

سیاه شدن روش های خیلی تهاجمی را تحمل نمی کند، بنابراین به قرار گرفتن در معرض ملایم ترجیح دهید. مواد ساینده و آمونیاک را فراموش کنید. سیب زمینی پوست کنده در آب سرد مناسب است: قطعه جواهر را حداقل 4 ساعت در آن قرار دهید. در اینجا مهم است که تجمع کثیفی و چربی را پاک کنید. محلول صابون به خوبی کار می کند: جواهرات را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید، بشویید و خشک کنید. اگرچه بهتر است اصولاً ریسک نکنید: برای آبکاری رودیوم یا سیاه شدن از محصولات جواهرات خاص استفاده کنید یا تمیز کردن را به یک متخصص بسپارید.

انگشتر نقره زنانه نگین رنگی مدل RI R58

انگشتر نقره زنانه نگین رنگی مدل RI R58

نحوه صحیح تمیز کردن انگشتر نقره سنگ

“آیا می توانید یک انگشتر نقره با سنگ را با نوشابه تمیز کنید؟” هر چه محصول و سنگ موجود در آن ظرافت بیشتری داشته باشد، استفاده از مواد ساینده یا برس های سخت ممنوع است. عقیق، مروارید مادر، سنگ ماه و مالاکیت باید از پودر لباسشویی سفید محافظت شوند. برای اینکه سنگ ها آسیب نبینند از دستمال مرطوب مخصوص یا محلول صابون معمولی و آب گرم استفاده کنید. این به طور قابل توجهی زمان بیشتری می برد، اما از عواقب منفی برای درج ها جلوگیری می کنید.

حلقه‌های آهنگ، حلقه‌های نامزدی یا مدل‌های حلقه روباز سریع‌تر از سایر محصولات کثیف می‌شوند، بنابراین نیاز به تمیز کردن مکرر دارند. هنگام پاک کردن کثیفی از زیر سنگ ها و فرهای فلزی از سوزن یا سایر ابزارهای تیز استفاده نکنید. در این فرآیند، می توانید خراش ها و خراش هایی را روی نقره باقی بگذارید یا تا حدی پوشش رودیوم را بردارید.

چگونه یک حلقه نقره مروارید دار را تمیز کنیم

مرواریدها بسیار ظریف هستند، بنابراین نیاز به دقت دارند. محلول صابون برای تمیز کردن مناسب است (آب باید گرم باشد، اما داغ نباشد): جواهرات را با پارچه آغشته به آن پاک کنید. حلقه ها نیازی به خیساندن ندارند، زیرا اغلب از چسب برای چسباندن مروارید استفاده می شود. سنگریزه را با نشاسته پاک کنید تا کثیفی پاک شود. روغن زیتون همچنین به بازیابی درخشش طبیعی کمک می کند: مقدار کمی از آن را روی یک دستمال نرم بمالید و مروارید را پاک کنید و روغن اضافی را با حرکات لکه دار پاک کنید.

اگر می خواهید جواهرات نقره به درخشش خود راضی باشند، مراقبت منظم و تمیز کردن کامل آن را انجام دهید و مطمئن شوید که همه کارها را درست انجام می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید