مقالات

انواع دستبند نقره زنانه

دستبند زنانه پهن نقره طرح جواهری مدل BI B7

انواع دستبند زنانه

دستبندها برای همیشه وجود داشته اند. به گفته کارشناسان، در واقع، دستبند ساخته شده از سنگ سبز که در غار سیبری کشف شده است، کمتر از 40000 سال پیش قدمت دارد. آنها به عنوان لوازم جانبی در اطراف مچ و به عنوان نماد وضعیت پوشیده شده اند. و در زمان‌های سخت، حتی به عنوان محافظ بازو استفاده شده‌اند. انواع مختلفی از دستبندها وجود دارد: از النگوهای براق مینیمالیستی گرفته تا سرآستین ها و قطعات پیچیده و آراسته شده با آویزه ، مروارید ، سنگ های قیمتی و… هر کدام به روش خود اظهار نظر می کنند. هر کدام بیانگر زیبایی شناسی خاصی هستند، هر کدام نماد یک سبک خاص ، معرف خرده فرهنگ خاصی هستند و هر کدام سنت و منشأ خاص خود را دارند.

در مرحله بعد، ما نگاهی به انواع بسیاری از دستبندهای موجود امروزی می اندازیم ؛ ویژگی ها، مواد، طراحی و جذابیت آنها، با کمی تاریخ و حقایق سرگرم کننده برای هر کدام از ما ! برای کامل ترین و جامع ترین راهنمای انواع دستبند نقره زنانه، ادامه مطلب  از نقره حامدی را بخوانید.

سوالات متداول

محبوب ترین  دستبند کدام است؟

محبوب ترین انواع دستبند عبارتند از: دستبند تنیس، دستبند مروارید ، دستبند آویز دار و دستبند النگو. این سبک ها جذابیت و تطبیق پذیری جهانی دارند.  به همین دلیل، آنها افزودنی بی دردسر برای هر نوع لباسی هستند، خواه لباس های غیررسمی، تجاری یا شب.

انواع مختلف دستبند مدل  النگو کدامند؟

سه نوع طرح النگو وجود دارد: النگوهای استوانه ای تو پر، النگوهای باز و النگوهای سرآستین. النگوهای جامد بدون باز شدن هستند و النگو مانند یک استوانه کامل است. النگوهای کاف النگوهای ضخیم و محکمی هستند. آنها دارای دهانه ای هستند که امکان سایش و برداشتن آسان را فراهم می کند. اصطلاح “النگو باز” به انواع النگوهای نازکتر اشاره دارد. اینها به ضخامت سرآستین نیستند، بلکه دارای یک باز هستند.

آیا النگو نوعی دستبند است؟

النگو نوعی دستبند است که سفت و محکم است و معمولاً از فلز یا سایر مواد محکم (پلاستیک، چوب، سنگ) ساخته می‌شود. ویژگی اصلی النگو این واقعیت است که بر خلاف بسیاری از انواع دستبندها، قفل بسته نمی شود. به طور کلی، اصطلاح “دستبند” به قطعات جواهرات انعطاف پذیرتر و “النگو” به جواهرات مچ یا بازوهای سفت، بدون گیره، استوانه ای شکل اشاره دارد.

دستبند از چه چیزی ساخته شده است؟

محبوب ترین مواد مورد استفاده در ساخت دستبند و النگو عبارتند از: فلز، سنگ های قیمتی و مهره های طبیعی و مصنوعی، چرم، مواد نساجی، پلاستیک، سنگ، چوب و صدف. علاوه بر این، ساخت یک دستبند انعطاف‌پذیر به سیم یا ریسمان مهره‌ای (سخت یا الاستیک) و بسته شدن با قلاب نیاز دارد که معمولاً از فلز ساخته می‌شود.

دستبندهای زنجیره ای

دستبند نقره زنانه زنجیری مدل BEC S1

دستبند نقره زنانه زنجیری مدل BEC S1 (اگه این دستبند رو پسند کردی روی عکس کلیک کن)

دستبندهای زنجیره ای عمدتاً از حلقه های فلزی ساخته می شوند. انواع زنجیرها می‌توانند متفاوت باشند، از جمله معروف‌ترین آن‌ها زنجیره‌های کابل کلاسیک با حلقه‌های بیضی شکل، زنجیر جعبه، زنجیر بیزانسی ، زنجیر مهار، زنجیر گندم و زنجیر طناب است. اکثر دستبندهای زنجیره ای از فلزاتی مانند طلا، نقره یا فولاد ضد زنگ و گاهی اوقات ( پلاستیک ، رزین ، اکریلیک) یا گاهی اوقات از چوب ساخته می شوند. همه دستبندهای زنجیره ای دارای بسته شدن هستند، زیرا قابل انبساط یا کشش نیستند و محبوب ترین نوع بسته شدن دستبند زنجیره ای، پنجه خرچنگ است.

دستبند مروارید

نوع کلاسیک دستبند مروارید دارای رشته ای از مروارید واقعی است که در آن هر گوهر گرانبها برای ایمنی بیشتر به صورت جداگانه گره می خورد. از دیگر طرح های پرطرفدار می توان به دستبندهای مروارید چند لایه و همچنین دستبندهای مروارید فنجانی قلع در طرح های زنجیره ای و مرواریدی متناوب اشاره کرد. اکثریت قریب به اتفاق دستبندهای مروارید موجود در بازار دارای مرواریدهای پرورشی هستند، از جمله انواع آب شیرین و آب شور در طیف گسترده ای از رنگ ها (هم طبیعی و هم رنگ شده). رنگ‌های مختلفی وجود دارد که محبوب‌ترین آن‌ها نگین‌های سفید کلاسیک، عاج یا شامپاین، صورتی، هلویی، طلایی و سایه‌های تیره‌تر (مروارید تاهیتی)، از جمله طاووسی، تقریباً سیاه، نقره‌ای و مسی است.

برای مشاهده قیمت انواع دستبند نقره زنانه اینجا کلیک کنید

دستبند النگو

دستبند النگویی نقره زنانه مدل BIG B5 

دستبند النگویی نقره زنانه مدل BIG B5 (اگه این دستبند رو پسند کردی روی عکس کلیک کن)

النگو انواعی از دستبندها هستند که سفت، غیر قابل انعطاف و معمولاً در طرح دایره ای هستند. بر خلاف اکثر دستبندها، النگوها بسته نمی شوند. دو نوع وجود دارد: النگوهای کلاسیک (بسته) و النگوهای باز که در طیف وسیعی از اندازه ها راحت تر قرار می گیرند. دستبندهای النگو به روش‌های مختلفی پوشیده می‌شوند: بسته به سبک ترجیحی، به‌صورت تک تک یا لایه‌بندی، گشاد روی مچ، یا بالاتر روی بازو. النگوها معمولاً از فلزات و گهگاه از مواد پلاستیکی، شیشه، سنگ یا چوب ساخته می شوند.

دستبند النگو مدل باز

 

دستبندهای النگو باز معمولاً دایره ای شکل هستند و یک دهانه کوچک (یا یک دهانه روکش دار) دارند. آنها یا محکم و سفت هستند، از یک قطعه فلزی ساخته شده اند، یا کمی انعطاف پذیر هستند ، مانند دستبندهای مهره دار یا طرح هایی از فلزات براق. النگوهای باز اغلب دارای عناصر تزئینی هستند. اینها شامل سنگهای قیمتی در هر انتها، عناصر نوار مناسب برای حکاکی  یا طرح های در هم قفل شده است.

دستبند تنیس

دستبند زنانه تنیسی نقره مدل BI R1

دستبند زنانه تنیسی نقره مدل BI R1 (اگه این دستبند رو پسند کردی روی عکس کلیک کن)

دستبندهای تنیس معمولاً رشته های ابدی هستند که دارای الماس هستند. از طرف دیگر، آنها همچنین با جواهرات مقرون به صرفه تر )مانند زیرکونیای مکعبی ( تزئین شده اند. این طرح‌های دستبند متقارن هستند و دارای سنگ‌های قیمتی متصل بر روی یک اتصال فلزی یا زنجیر هستند که می‌توانند سفت یا کشسان باشند. سنگ هایی که در دستبندهای تنیس به چشم می خورند معمولاً هم اندازه و هم رنگ هستند. مانند دستبندهای مروارید ، النگوهای کلاسیک و دستبندهای زنجیره ای، دستبندهای تنیس نیز به عنوان جواهراتی جاودانه در نظر گرفته می شوند که از نظر تطبیق پذیری و جذابیت جهانی در رتبه بالایی قرار دارند.

 دستبند طلسم

دستبندهای طلسم معمولاً دستبندهای زنجیره‌ای هستند که با طلسم‌هایی از جمله آویزها و زیورآلات تزئین شده‌اند که همگی دارای اهداف تزئینی و/یا نمادین هستند. گزینه های جذاب جذاب شامل قلب، گل، قفل، حروف، علائم نجومی و بدن های نجومی است. مانند دستبندهای زنجیری، دستبندهای جذاب دارای قفل های محکمی از جمله قفل خرچنگ، حلقه های فنری، ضامن ها و انواع مختلف بسته شدن قلاب هستند.

برای مشاهده قیمت انواع دستبند نقره زنانه اینجا کلیک کنید

دستبندهای مهره دار

دستبندهای مهره دار دارای رشته ای (یا چندگانه) از مهره ها هستند، چه مهره های پلاستیکی، شیشه ای، چوبی یا نگینی با اشکال، اندازه ها و رنگ های مختلف. یک دستبند مهره‌دار می‌تواند کشدار، قابل تنظیم، بسته شدن، بسته‌بندی و بسیاری موارد دیگر باشد. به طور معمول، مهره ها روی رشته، سیم یا الاستیک قرار می گیرند. طیف گسترده ای از دستبندهای مهره دار موجود است، از جمله طرح های یکنواخت (شامل مهره های هم اندازه)، طرح های مهره های مخلوط یا هلالی.

دستبند کاف

دستبند کاف نوعی دستبند باز است که پهن‌تر و همچنین سفت‌تر است. سرآستین ها که معمولا از فلزات جامد ساخته می شوند، می توانند از مواد پلاستیکی محکم، سنگ و چوب نیز ساخته شوند. آنها مچ یا بازو را کمی در آغوش می گیرند، با دهانه ای که می تواند کاملاً سفت یا کمی انعطاف پذیر برای تنظیم باشد. آنها به دلیل ساختار بزرگتر، عموماً به عنوان جواهرات بی نظیر در نظر گرفته می شوند.

دستبند چرمی

انواع مختلفی از دستبندهای چرمی وجود دارد که محبوب ترین آنها مچ بافته شده و سرآستین چرمی است. برخی از طرح‌ها فقط چرم دارند، در حالی که برخی دیگر دارای عناصر تزئینی هستند، از پلاک‌ها/برچسب‌ها، سنگ‌های قیمتی)مثل مروارید، گلدان‌ها و طلسم‌ها( آنها یک نوع دستبند بسیار همه کاره هستند که توسط مردان و زنان استفاده می شود و در بسیاری از فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها مورد علاقه است. دستبندهای چرمی مروارید دار سبک موج سواری یک نوع دستبند مروارید مردانه و یونیسکس محبوب هستند .

دستبند سنگ تولد

دستبندهای سنگ تولد به انواع دستبندهایی اطلاق می شود که یکی از سنگ های  ماهانه را نشان می دهند. هر ماه با یک، دو یا حتی سه سنگ تولد (مانند مروارید، الکساندریت، و سنگ ماه برای ژوئن) همراه است. اعتقاد بر این است که هر سنگ مادرزادی فواید خاصی را برای پوشنده به همراه دارد، از سلامت جسمی گرفته تا روانی، بهبود تمرکز، و انرژی یا خواص آرامش بخش. گوشواره های سنگ تولد و همچنین آویزها ، دیگر جواهرات بسیار محبوبی هستند که سنگ های تولد را برای هر ماه نشان می دهند.

دستبندهای چند لایه

دستبندهای چند لایه همان طور که از نامشان پیداست، دستبندهایی هستند که دارای دو یا چند لایه هستند. اینها می توانند شامل رشته ها (مروارید یا مهره)، نوارهای چرمی، زنجیر یا سایر عناصر فلزی باشند. برخی از دستبندهای چند لایه یکنواخت هستند، به این معنی که هر لایه با لایه بعدی یکسان است ( نمونه دستبند مروارید زیر – به طور سنتی به عنوان جواهرات عروسی استفاده می شود ). از طرف دیگر، برخی از آنها مخلوط می شوند، که در آن هر لایه دارای طراحی متفاوتی است، از جمله مواد متنوعی تصویر بالا).

دستبند بار

دستبند میله ای به انواع دستبندهایی گفته می شود که دارای نوار فلزی به عنوان بخشی از طراحی خود هستند. این میله را می توان به یک زنجیر منعطف متصل کرد یا می توان آن را روی یک النگو سفت و محکم باز یا بسته قرار داد. عنصر نوار هدف تزئینی دارد و بخشی از روند جواهرات مینیمال است. اغلب از میله برای حکاکی حروف اول یا جملات تاکیدی استفاده می شود که این دستبندها را به انتخاب های محبوبی برای هدیه های سفارشی تبدیل می کند.

برای مشاهده قیمت انواع دستبند نقره زنانه اینجا کلیک کنید

دستبند زنجیر دست

دستبند زنجیر دست نوعی زیورآلات است که در عین حال هم دستبند و هم انگشتر است. این نوع دستبندها که معمولاً از زنجیرهای فلزی ساخته می شوند (همانطور که از نامشان پیداست)، قسمتی را که روی مچ دست قرار می گیرد، با یک زنجیر (یا چندتایی) که با طرح مطابقت دارد، به قسمت حلقه متصل می کنند. آنها در میان علاقه مندان به سبک بوهمی و همچنین جواهرات محبوب  هستند .

 دستبند فنری

دستبند فلزی نوعی جواهرات است که روی بازو (کمتر روی مچ) استفاده می شود و برخی از طرح ها حتی روی بازو نیز پوشیده می شوند. این نوع دستبند بدون توجه به اندازه بازو را در آغوش می گیرد و می تواند دارای دو یا چند لایه باشد که در یک طرح متحدالمرکز گرد و گرد می شوند. نوع دوم دستبندهای بسته بندی دارای مهره هایی هستند که دور تارهای چرمی پیچیده می شوند و دو بار یا بیشتر به دور مچ بسته می شوند.

دستبندهای گشادشونده(آسانسوری)

دستبند آسانسوری نقره زنانه مدل BIE F2

دستبند آسانسوری نقره زنانه مدل BIE F2 (اگه این دستبند رو پسند کردی روی عکس کلیک کن)

دستبندهای گشاد شونده یا النگوهای گشاد شونده به هر نوع دستبند اطلاق می شود که دارای بسته شدن سفت نیست و به راحتی قابل تنظیم است. محبوب ترین نوع دارای همپوشانی فلزی است که انعطاف پذیری مطلوب را امکان پذیر می کند. بخش همپوشانی یک النگو در حال گسترش به اصطلاح دارای “میله های راهنما” داخلی است. این میله ها به النگو اجازه می دهد تا به راحتی به داخل و خارج بلغزد.

دستبندهای دوستی

دستبندهای دوستی انواعی از دستبندهای معنی دار هستند که از نخ گلدوزی بافته شده یا گره زده می شوند. آنها معمولا در رنگ های تند و پر جنب و جوش و الگوهای هندسی بازیگوش هستند. دستبندهای دوستی به عنوان هدیه بین دوستان ارائه می شود (اغلب رد و بدل می شود). آنها از فرهنگ بومیان آمریکا سرچشمه می گیرند، که در بسیاری از نقوش و الگوهای محبوب مشهود است. دستبندهای دوستی بین کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار محبوب هستند.

دستبند نقره وراجیو

دستبند زنانه نقره وراجیو مدل BE B5 X

دستبند زنانه نقره وراجیو مدل BE B5 X (اگه این دستبند رو پسند کردی روی عکس کلیک کن)

وراجیو یک شرکت کانادایی در زمنیه زیورآلات و جواهرات خاص در جهان مشهور هست که دستبند های نقره که از طرح جواهری این شرکت طراحی و ساخته میشن به دستبند وراجیو معروف هستند. و معمولا در دو رنگ (رزگلد و رودیوم) ساخته می شوند. درگالری حامدی انواع دستبند وراجیو تایگر و کارتیر موجود هست که میتوانید در دسته بندی دستبند نقره زنانه مشاهده کنین.

دستبند اسلایدر

یک دستبند کشویی دارای یک بست است که شبیه سگک است. یک زنجیر یا یک پارچه از این سگک عبور می کند تا دستبند را در جای خود محکم کند. گیره های لغزنده اختراعات نسبتاً جدیدی در صنعت جواهرسازی هستند و یک درج سیلیکونی ارائه می دهند که رشته زنجیر درج شده را می گیرد. آنها به راحتی قابل تنظیم هستند و به دلیل مکانیسم آسان برای استفاده در اندازه های مختلف مناسب هستند.

نکته: دستبندهای اسلایدر را اغلب دستبندهای بولو، دستبندهای انعطاف پذیر یا دستبندهای بدون سایز می نامند، زیرا به راحتی می توانند بر اساس اندازه مچ دست تنظیم شوند

برای مشاهده قیمت انواع دستبند نقره زنانه اینجا کلیک کنید

دستبندهای کندی

دستبندهای کندی دستبندهایی با معنی برای صحنه موسیقی ریو هستند. آنها دارای مهره های پلاستیکی با رنگ روشن هستند که اغلب یک کلمه یا عبارت تأییدی را روی یک نوار الاستیک ساده بدون گیره می نویسند. آنها را به همراه سایر دستبندهای کندی روی هم می پوشند و اغلب در مهمانی ها رد و بدل می کنند. مبادله معمولاً شامل انجام یک دست دادن خاص است. همچنین شامل سرآستین، هدبند و همچنین کمربند و هدبند است که همگی دارای مهره های رنگارنگ علامت تجاری هستند.

دستبند زنانه رنگین کمانی نقره کارتیر جواهری مدل BE S1

دستبند زنانه رنگین کمانی نقره کارتیر جواهری مدل BE S1 (اگه این دستبند رو پسند کردی روی عکس کلیک کن)

دستبند های کارتیر

به علاقمندان دستبند نقره زنانه ‌که اغلب تیپ‌های اسپرت و کژوال دارند، پیشنهاد می‌کنیم حتما در جعبه جواهرات خود یک مدل از دستبند کارتیر را هم داشته باشند چرا که، با هر سن و سالی با استفاده ازاین دستبندها، می‌توانند ست بسیار جذابی برای خود طراحی کنند. این دستبند‌های جذاب در شکل، سایز و مدل‌های مختلف نازک و پهن و … ساخته می‌شوند.

پابند

دستبندهای مچ پا (معمولاً به عنوان خلخال شناخته می شوند) جواهراتی هستند که به جای مچ دست یا بازو روی مچ پا پوشیده می شوند. آنها معمولاً از زنجیره یا نخ ساخته می شوند و دارای طلسم، مهره، مروارید و سایر عناصر تزئینی (چه ثابت یا آویزان) هستند. آنها از نظر اندازه زیباتر هستند و معمولاً دارای بسته های استاندارد مانند گیره های خرچنگ هستند. شبیه به زنجیر دستی، پاتیلو نوعی خلخال است که دارای یک حلقه انگشت پا است که توسط یک زنجیر نازک به یک دستبند مچ پا متصل می شود.

واقعیت جالب: خلخال ها کمتر از 8000 سال پیش باز می گردند. آثار به دست آمده از دوره بابلی نشان می دهد که زنان باستانی بین النهرین از دستبندهای مچ پا استفاده می کردند .

دیدگاهتان را بنویسید